Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
#173630
Mikael G skrev:Gjorde den här operationen för två veckor sen :) Nu får man passa snoken när man öppnar skuffluckan för den kommer med en jäkla fart :-) Sen antar jag att det är det faktum att jag valde biltemas dämpare som gör att att själva gasdämparen inte dämpar sista biten utan luckan slår upp med full kraft i slutet med. Jag är lite rädd att det blir för hög belastning på grejerna :???:
Tittar man 30 sekunder på originaldämparna och på biltemas inser man att det är kulfästet på kolvstången som är nån cm längre på biltemas. Vill man bli av med just dom problemen så gör man såhär.. Gänga av kulfästet på kolven som är slut.. BYT med den som sitter på biltemas.. VOILA och problemet finns inte mera.. :-)-)
av JohanV70-98
#1275164
Bytte idag BÅDA gasdämparna i min V70II enligt beskrivningen ovan. Beställde nya från Tyskland till en fjärdedel vad de kostar i Sverige (Autodoc 903595-95). Provade först med Biltemas, men enligt deras tabell skall det vara 370Nm OCH en stycken. Det är fel. De skall vara 1190Nm och två stycken. Bytet gick bra. Det jobbiga var att få sprinten på plats. Vänster bak. Till slut gick det med böjd spetstång. Nu verkar det fungera.

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]