Sida 1 av 1
855 R laddet svajar till sen laddar den mera och håller det.
Postat: tis 05 feb 2008, 18:58
av Tobbe_s40
Tjenare har en 855 R som laddet svajade hela tiden förut så bytte nyss magnetventilen då svajar laddat till en gång sen laddar den fullt hela vägen kan det vara läckage på någon vakumslang lr va tror ni Mvh/ Tobbe
Re: 855 R laddet svajar till sen laddar den mera och håller det.
Postat: ons 06 feb 2008, 01:11
av *pettson*
Tobbe_s40 skrev:Tjenare har en 855 R som laddet svajade hela tiden förut så bytte nyss magnetventilen då svajar laddat till en gång sen laddar den fullt hela vägen kan det vara läckage på någon vakumslang lr va tror ni Mvh/ Tobbe
Laddtryckskurvan är inte spikrak så jag kan inte säga om det är rätt eller fel.. har du lust att notera laddtrycket vart 300de varv så kan vi jämföra min graf här på det ??..Laddtrycket har en eller flera spikar på alla turbomodeller.. UTOM dom som kopplat ur och kör systemet via manuell styrning vid t.ex trimning osv.
Re: 855 R laddet svajar till sen laddar den mera och håller det.
Postat: ons 06 feb 2008, 14:09
av Tobbe_s40
*pettson* skrev:Tobbe_s40 skrev:Tjenare har en 855 R som laddet svajade hela tiden förut så bytte nyss magnetventilen då svajar laddat till en gång sen laddar den fullt hela vägen kan det vara läckage på någon vakumslang lr va tror ni Mvh/ Tobbe
Laddtryckskurvan är inte spikrak så jag kan inte säga om det är rätt eller fel.. har du lust att notera laddtrycket vart 300de varv så kan vi jämföra min graf här på det ??..Laddtrycket har en eller flera spikar på alla turbomodeller.. UTOM dom som kopplat ur och kör systemet via manuell styrning vid t.ex trimning osv.
okej ska kolla över set sen hör ja av mig till dig:D för ja har större turbo å lite grejor samt Chip men hör av mig när ja har monterat laddtrycksmättare!
Re: 855 R laddet svajar till sen laddar den mera och håller det.
Postat: ons 06 feb 2008, 15:17
av *pettson*
Tobbe_s40 skrev:*pettson* skrev:Tobbe_s40 skrev:Tjenare har en 855 R som laddet svajade hela tiden förut så bytte nyss magnetventilen då svajar laddat till en gång sen laddar den fullt hela vägen kan det vara läckage på någon vakumslang lr va tror ni Mvh/ Tobbe
Laddtryckskurvan är inte spikrak så jag kan inte säga om det är rätt eller fel.. har du lust att notera laddtrycket vart 300de varv så kan vi jämföra min graf här på det ??..Laddtrycket har en eller flera spikar på alla turbomodeller.. UTOM dom som kopplat ur och kör systemet via manuell styrning vid t.ex trimning osv.
okej ska kolla över set sen hör ja av mig till dig:D för ja har större turbo å lite grejor samt Chip men hör av mig när ja har monterat laddtrycksmättare!
Har du bytt turbo och chippat så stämmer ändå inte laddtryckskurvan mot originalets..

-)