Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av carlssons
tjena, tänkte köpa en 850 glt -95:a, den har bara ett enda problem.... kanske ngn vänlig själ har någon idé...

när man trycker ner kopplingen efter ha kört stad/landsvägskörning, för att svänga te.x i en korsning börjar bilen hacka och sedan dö... efter ngn minut startar bilen igen och går bra tills nästa korsning...

Den gamla ägaren har bytt bränslepump, lamdasond + en massa felsökningar på i första hand bränsle systemet, men felet kvarstår i samma omfattning (han har användt en vovloverkstad) och nu har dom givit upp, och säger att dom inte kan laga den....

själv tycker jag att det låter som om det skulle vara ngt elfel till styrbox el. liknande... vad tror ni som kan volvo lite bättre än jag (har bara grejat förgasar V8:or förut)

/ Robban
av *pettson*
carlssons skrev:tjena, tänkte köpa en 850 glt -95:a, den har bara ett enda problem.... kanske ngn vänlig själ har någon idé...

när man trycker ner kopplingen efter ha kört stad/landsvägskörning, för att svänga te.x i en korsning börjar bilen hacka och sedan dö... efter ngn minut startar bilen igen och går bra tills nästa korsning...

Den gamla ägaren har bytt bränslepump, lamdasond + en massa felsökningar på i första hand bränsle systemet, men felet kvarstår i samma omfattning (han har användt en vovloverkstad) och nu har dom givit upp, och säger att dom inte kan laga den....

själv tycker jag att det låter som om det skulle vara ngt elfel till styrbox el. liknande... vad tror ni som kan volvo lite bättre än jag (har bara grejat förgasar V8:or förut)

/ Robban
låter mera som om det är ett luftläckage... på så sätt tar den tjuvluft när du har *tomgång* (spjället stängt= högsta vacuum)
när man gasar går luften rätta vägen..
kika på insugsröret om där är en slang på kortsidan (gaveln) mot generatorn till.. en del modeller har vacuumuttag där.. och det är inte ovanligt att slangarna går av just där..
av carlssons
Tackar för tipset, skall kolla lite försiktigt.... ( har ju inte köpt bilen till grabben ännu)

/Robban
Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]