Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av merce
#10830
Hei!

Skal kjøpe en 850 og har vurderer en 96-modell 2,0 liter da denne har kjørt kun 6900mil. (vil egentlig ha 2,5 liter men denne ser ut som ny!). Er det mulig å få mer effekt i denne motoren uten ruinere seg? Kan det f.eks. monteres turbo? - og hva må ellers til for at denne modifiseringen skal bli BRA?

Er takknemlig for svar.

Mvh. Per-Ø.
Användarvisningsbild
av Ramon
#10868
Är det 2.0l 20V (143hk) eller "vanliga" 2.0l (126hk)? Ja, klart man kan montera turbo, men det kommer inte bli lätt att få den besiktigad precis, iaf inte av Svenska Bilprovningen. Vill du ha en turbopuffra så är det lättast att köpa en komplett turbomotor, finns begagnade som är prisvärda, kika bl.a. På nedanstående hemsida samt även på detta forums till salu-del.

Visst går det att trimma en sugmotor utan större ingrepp också, men ska det bli en wow-upplevelse så får du öppna plånboken så pass mkt så att du lika gärna kan köpa en komplett turbomotor för dom pengarna. Finns många fräscha på Blocket, kika där eller på någon lokal bilskrot.

Blocket, prylar till salu
http://www.blocket.se
av merce
#11101
Takker for svar!

Bilen er en 126 hk, FLOTT bil - men for liten motor... Jeg venter til jeg finner en med større motor, riktig pris og kjørelengde.

Lurer på om jeg skal forsøke å importere bil fra Sverige - der er det langt bedre utvalg enn i Norge.

Har også en følelse av at bil er mer "religion" i Sverige enn i Norge - at bilene blir mer tatt vare på! Hvordan er det egentlig med rustproblemer på 850 i Sverige?

Er det mulig å finne en pent kjørt 850 kombi med 2,5 - 20v eller 2,0 T5, ECC, antispinn, delskinn/skinn og kjørelengde under 13-14000 mil til ca. 60-70000,- sek? MÅ ha service-historik!

Om dette er mulig får jeg en slik bil til Norge for ca. 140000,- nok etter at avgifter er betalt...

Hvor skal jeg lete? Annonser på internett?

Per-Ø

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]