Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zilv
#10799
jag har gjort eget halv system med 2,5t och simons L dämpare.
problemet är att mitt laddtryck sjönk med 0,3 . kan det bero på för mycket flöde eller för lite ? bygget är seriöst och jag har inte fler böjar än orginalet !
Användarvisningsbild
av Ramon
#10802
Om trycket sjunker så beror det med största sannolikhet på för lite flöde... Det är inte bara antalet böjar som spelar roll, utan vilken vinkel det är på böjarna samt när böjarna kommer, kommer de innan de gör på Simons original osv.
Användarvisningsbild
av Zilv
#10808
en del tror att det beror på kat ;en ?
Användarvisningsbild
av Ramon
#10810
en del tror att det beror på kat ;en ?
Kan ju inte vara omöjligt. I och med att du byggt avgassystemet seriöst, så tror jag inte att det beror på det, visst gör man det helt åt fanders kan det bero på detta, men nej jag litar på att det är bra gjort. Har du inte frågat därifrån du köpt chipet vad det kan bero på?
Användarvisningsbild
av Zilv
#10825
jo jag fråga dom ! dom ville att jag skulle kolla laddtryck och felkoder , sprickor i slangar .
hade inga fel på slangar lr felkoder laddtryck är 0,7 sjunker till 0,6 . laddtrycket ska vara 0.9 1.0 .
ska prova att hänga ner halv avgassystemet idag och se om laddtrycket blir bättre!?
Användarvisningsbild
av Zilv
#10829
hängde ner avgassystem men det vart ingen skillnad !!! =(
dags att ring företaget som chipa bil!!!!
Någon som tror att det kan vara något annat?
Användarvisningsbild
av Zilv
#11375
Det är inte fel på chipet!
Vad kan det vara för fel???
kan det vara för mycket flöde ? på avgas systemet.
Har bara en dämpare , tittar man på sportsystem från butiker till v70 så har dom 2 dämpare!?
av el-anders
#11401
Sätt tillbaka gamla systemet så du är idiotsäker på att det inte hänt nåt med motorn. (extremt tråkigt... jag vet)
Men samtidigt som du tar ner ditt nya så kanske du ser vad som är fel (om det nu skulle vara nåt).
Jag gjorde en avgas packning en gång utan hål i mitten haha...(idiot förklara mig inte nu, jag var 14år)
Man kan få virvlar som bromsar och när det gäller standard trimning utan turbo så ska man akta sig att gå över 2,5 tum, man tappar effekt om man har otur, för avgaserna bara tummlar runt i röret utan få nån fart.
Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Behöver det repareras och därefter fylla[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]