Slö 850 efter motorbyte
Postat: sön 13 jan 2008, 00:19
Hej alla kunniga
Jag fick motorn bytt på min 850 GLT -95'a av en mindre bra verkstad för ett tag sen, och efter dom bytt motor jag fick problem med rassel i lådan när man står stilla på tomgång och dessutom läcker den olja mellan lådan o motorn. Tydligen bytte dom inte vevtätning fast jag bad dom göra det medans dom ändå rev...suck, så nu i veckan ska dom få göra om jobbet..
Men nu till saken:
Jag tycker den verkar ganska trött, och efter att ha sökt på forumet såg jag att *pettson* tipsade att om kamremmen sitter ett hack fel så kan den bli det. Och med tanke på hur den här verkstan gjorde resten av jobbet så är jag lite misstänksam..
Så idag öppnade jag på "fördelarlock sidan", men jag kan inte riktigt bedöma om det är OK eller inte, så jag tog en bild på hur det ser ut.
Vad tror ni, ser det OK ut eller är det lite snett?

Tack på förhand
/Per
Jag fick motorn bytt på min 850 GLT -95'a av en mindre bra verkstad för ett tag sen, och efter dom bytt motor jag fick problem med rassel i lådan när man står stilla på tomgång och dessutom läcker den olja mellan lådan o motorn. Tydligen bytte dom inte vevtätning fast jag bad dom göra det medans dom ändå rev...suck, så nu i veckan ska dom få göra om jobbet..
Men nu till saken:
Jag tycker den verkar ganska trött, och efter att ha sökt på forumet såg jag att *pettson* tipsade att om kamremmen sitter ett hack fel så kan den bli det. Och med tanke på hur den här verkstan gjorde resten av jobbet så är jag lite misstänksam..
Så idag öppnade jag på "fördelarlock sidan", men jag kan inte riktigt bedöma om det är OK eller inte, så jag tog en bild på hur det ser ut.
Vad tror ni, ser det OK ut eller är det lite snett?

Tack på förhand
/Per