Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aeron
hej e ny på forumet min fråga är kan man ta bort kardan o visko o köra fwd utan problem
Användarvisningsbild
av ketto
aeron skrev:hej e ny på forumet min fråga är kan man ta bort kardan o visko o köra fwd utan problem
Ja, inga problem bara du låter vinkelväxeln vara kvar! annars rinner växellådsoljan ut!
Räcker me att ta bort kardan me, viscon kan sitta kvar om du vill!

Har kört så i 1 år nu!
av aeron
tack för svaret men hylsan som sitter på vinkelväxeln måste bort eller sitter den fast
av jbl
Hylsans sitter mellan lådan och vinkelväxeln. Så den ska inte tas bort.
av DrEvilBoy
Med andra ord så kan man plocka bort kardan och viscon om awd börjar strula?

Om man är fattig när det händer (om det händer) så är det ju ett alternativ
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kardan ja, viscokopplingen är en del av slutväxeln så den får sitta kvar.
av DrEvilBoy
Sparkz skrev:Kardan ja, viscokopplingen är en del av slutväxeln så den får sitta kvar.
Jaha... då är det inte något bra alternativ..... det är väl viscokopplingen som är svindyr att fixa?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Men vadå? Den kan sitta kvar ändå. Inget som är sådär vanligt att den går sönder heller.
Vad är problemet? oljud?
Användarvisningsbild
av ketto
Precis, min visco är paj, men den sitter kvar ändå! När kardan är borta så belastas den inte!
av aeron
hej du som tog bort kardan bara blev det nån skillnad i förbrukning ,kan man inte ta bort viskon eller ska den sitta kvar, angående däck kan man ha slitna fram och bra bak när kardan e borta v70xc ocean race :?: :?:

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]