Sida 1 av 1
tanklocket
Postat: mån 03 dec 2007, 21:34
av snick
Hej, måste berätta en kul grej .Hade problem med min 855-94 gl sepkt. 140 hp När jag hade kört en kort bit o stängt av var den omöjlig att starta,fick man vänta en stund då gick den igång! Vid närmare eftertanke var det i samband med tankning, När jag hade tankat sist var det samma visa igen! Jag provade att lossa på tanklocket o tro det eller ej DEN startade, Vet inte om det blir något vacuum i tanken ? Nån som har nån teori? /Peter
Re: tanklocket
Postat: tis 04 dec 2007, 00:03
av *pettson*
snick skrev:Hej, måste berätta en kul grej .Hade problem med min 855-94 gl sepkt. 140 hp När jag hade kört en kort bit o stängt av var den omöjlig att starta,fick man vänta en stund då gick den igång! Vid närmare eftertanke var det i samband med tankning, När jag hade tankat sist var det samma visa igen! Jag provade att lossa på tanklocket o tro det eller ej DEN startade, Vet inte om det blir något vacuum i tanken ? Nån som har nån teori? /Peter
visst kan du fått vacum i tanken?.. Bäst att du åtgärdar din tankavluftning som ska ske via kolfilter och en ventil... kanske är det så att ventilen är trasig?..
Postat: ons 05 dec 2007, 20:52
av snick
OK Är det det sk kolkanisten som sitter under vä framskärm? Hur kollar jag att den är sjuste ? /Peter
Postat: tor 06 dec 2007, 10:24
av *pettson*
snick skrev:OK Är det det sk kolkanisten som sitter under vä framskärm? Hur kollar jag att den är sjuste ? /Peter
Du får följa upp systemet från tank och framåt. antar du får demontera varje del i sej och blåsa ur.. (blås inte ur kanistern..)..
Postat: tor 06 dec 2007, 15:47
av HD
Jag har något liknande problem.
Varje gång jag ska tanka och öppnar tanklocket så hör man ett sug ljud och när man sedan ska starta så går motorn oroligt ett par sekunder...
Lyssna om du oxå hör något när du öppnar tanklocket nästa gång.
Postat: tor 06 dec 2007, 21:03
av *pettson*
HD skrev:Jag har något liknande problem.
Varje gång jag ska tanka och öppnar tanklocket så hör man ett sug ljud och när man sedan ska starta så går motorn oroligt ett par sekunder...
Lyssna om du oxå hör något när du öppnar tanklocket nästa gång.
grejen är ju att systemet ska stå under plus minus noll tryck egentligen.. motorn ska ta tankångorna som leder till övertryck. Men en ventil sköter hela inportioneringen. Och om den ventilen står öppen antar jag att det blir undertryck i tanken och motorn kan gå lite skumt på tomgång..