Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompa R
Funderar på att sänka bilen till våren. Tänkte bara byta fjädrar. Är 40/40 lagom? Någon som har bild på hur det blev på era kärror???
Användarvisningsbild
av Tommy Lagerlöf
Har tyvärr ingen bild men jag hadde 40/40 på min 855 och det vart lagom,varken för lågt eller för hög,lagom helt enkelt.

Jag ske slänga på 40/40 sänkfjädrar sen om jag inte byter bort bilen.
av Tompa R
Okej. Bytte du bara fjädrarna?? Hur långt hade den bilen gått? Hur länge körde du på de fjädrarna och märkte du att de tog skada på dämparna??
Användarvisningsbild
av Tommy Lagerlöf
Fjädrarna satt på när jag böt till mig bilen,den hadde gått runnt 20000 mil,och fjädrarna satt på så länge jag hadde bilen och dämparna hadde inte tagit nån skada,den jag har nu ska jag ju slänga på 40/40 fjädrar om den blir kvar :wink:
Användarvisningsbild
av lp1965
Funderar åxå på att sämka min, tycker 850 ser lite konstiga ut, det är mer "lufft" mellan däck och bil lixom på framhjul än bakhjul, har kollat lite å ser att det är så på alla 850 (trodde det bara va så på min först)(inte v70/s70), får inte bilen en snyggare linje om man sänker 60/40 fram/bak?? :shock:
(har sett att det finns satser som sänker mer fram)
Hjulinställning behövs göras efter va?
Byter nog dämpare trots att mina e bra, hittat en sats för 3700 kr, väghållningen blir väl mkt bättre med sånna däringa sportdämpare antar jag 8)

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]

Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]