Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vida_j75
#9600
Jag har skrivit innan i det här forumet med problem att jag kunde inte kontolera fläkten på min 850 -94... ACC styrenhten var sönder.. idag kom min nya.... nu kan jag kontollera styrkan på fläkten :D ...men inte vart den ska blåsa eller värmen/kylan :( och REC och AC knappen bliknkar bara... jag vet inte om det spelar nån stor roll men ett nr. på själva styrenheten är annorlunda.. på min gammla så var nr 9144255 W407K och den dya är 9144255 W403K kan det vara orsaken??? men modellen är samma... samma knappar..
Är det nån som har nån aning vad det kan vara?
av vida_j75
#9621
Jag tror jag har hittat varför det inte går att välja vart det skall blåsa... (se bild) Bild
den grejen skall vrida på sig men det gör inte det...
Är det nån som vet vad detta heter? så att man kan söka efter en begagnad... och om nån vet varför det går inte att ställa in temperaturen????? Tacksam för svar :D
Användarvisningsbild
av Dobermann
#9622
Nä vet inte vad den heter...motor eller spjällmotor kanske? men om det är den jag tror det är så ska det finnas ettpar likadana på din bil och ha artikelnummer 9142629 bla Jönköpings bildemontering kan söka på artikelnummer
av Hillan
#9716
Bytte denna på min 850i, men hade inte samma trubbel som dig. Min levde om å knackade som satan. På Volvo sa dom att den hette cirkulationsmotor :)
Användarvisningsbild
av Sparkz
#9980
9144255 är artikelnumret, resten är... nåt annat, så det ska stämma.
Vilken spjällmotor är det som inte rör sig? Den för tempen borde vara nr. 15 på Sergejs bild. Jag har varit med om att axeln på spjället har spruckit i änden där axeln på motorn är instucken. Löste sig lätt med en slangklämma.
av vida_j75
#9990
Men kan det vara så att alla gick sönder??? eller kan det vara att ACC styrenheter som jag köpte med nr 9144255W403K och min gammla var 9144255 W407K att den inte passar?

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]