Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
...och handlat på Mekonomen, köpte ett nytt fästae där idag och det ser inte likadant ut som orginal. Mekkosarna sa att det är samma som orginal och visade på ett litet slipmärke där det stått Volvo, stämmer det??? eller har de börjat göra slipmärken för att luras?
av *pettson*
Kena skrev:...och handlat på Mekonomen, köpte ett nytt fästae där idag och det ser inte likadant ut som orginal. Mekkosarna sa att det är samma som orginal och visade på ett litet slipmärke där det stått Volvo, stämmer det??? eller har de börjat göra slipmärken för att luras?
frågar du mej så kan det ha stått volvo där...
Men frågar du andra så kan det omöjligen stått volvo där för volvo gör mycket bättre saker..
Användarvisningsbild
av Nexus
vad är det för bil :?: så man vet om det fungerar från mekonomen eller inte :wink:
Missa jag om det stod vad du har för bil så är det inte första gången :oops: :wink:
Användarvisningsbild
av sweken
Byta övre motorfäste är lite svårt, Det rätta sättet är att man måste värma fästena och trycka in cylindern med hydraulik kraft. Vissa fuskar med att slipa lite istället i motorfästet. Innebär att cylindern kommer att pressas ut och motor hamnar snett och du får en massa missljud. Slutar med att man får göra om allt, plus byta hela motorfästet som går ner runt motorn.
av Kena
00:a V70 GLT, för den som undrar. Och jag köpte hela fästet men det sitter inte en rund bussning som på Volvo original men jag tänkte om Volvo åxå ändrat bussningstyp eller om det bara är Mekonomen som driver med folk och har börjat göra ett slipmärke där och säger att det stått Volvo där men isjälva verket är det någon billig kopia. Jag kan fixa en bild senare men idag är det Halloweenparty....
Användarvisningsbild
av Nexus
Då väntar vi på bilden :D Byta komplett fäste är ju annars en barnlek 8)
av *pettson*
sweken skrev:Byta övre motorfäste är lite svårt, Det rätta sättet är att man måste värma fästena och trycka in cylindern med hydraulik kraft. Vissa fuskar med att slipa lite istället i motorfästet. Innebär att cylindern kommer att pressas ut och motor hamnar snett och du får en massa missljud. Slutar med att man får göra om allt, plus byta hela motorfästet som går ner runt motorn.
? Du har inte gjort det där jobbet så ofta eller?..
Man värmer ingenting.. och du pressar lätt med antingen två plankor eller en vanlig press. Notera att det finns TVÅ storlekar på bussningarna.. Då kan det ju förstås trassla om man köper den stora och ska ha den lilla..
Cylindern du pratar om kan inte pressas ut då den är svetsad.. Och pressar man så illa att man kröker hela fästet så rekommernderar jag bullbak eller liknande istället för att meka. :wink:
av Kena
Byta den den är inga problem, det jag undrar är, har Menonomen börjat slipa ett märke i delarna de säljer(som egentligen inte är samma som original) och säger i kassan att det är orginal med bortslipat Volvo märke?? kan någon mer än jag jämföra orginal vs. Mekonomen för att se om det är så, jag tycker isf. att det luktar bedrägeri.

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]