Sida 1 av 1

Koppla bort MV

Postat: fre 02 nov 2007, 17:23
av Tzacko
Får inte min bil att ladda mer än GL. Bilen är nu chippad, men trycket vägrar röra sig... Någon som kan tala om för mig hur jag ska koppla för att förbi gå denna MV?

Postat: fre 02 nov 2007, 17:45
av Phantom
Börja med att ge mer info t.ex vilken bil det är och andra väsentliga detaljer...
Lättare att få ett svar då :wink:

Re: Koppla bort MV

Postat: fre 02 nov 2007, 17:47
av *pettson*
Tzacko skrev:Får inte min bil att ladda mer än GL. Bilen är nu chippad, men trycket vägrar röra sig... Någon som kan tala om för mig hur jag ska koppla för att förbi gå denna MV?
tycker du att det är jobbigt med väntetid kanske du inte ska lägga frågan i flera forum samtidigt? Ju mera information du bidrar med.. ju mera kommer forumet att bidra med.
I övrigt så kopplar du förbi magnetventilen såhär..



Gör du på annat sätt så blir det inget vidare.

Re: Koppla bort MV

Postat: fre 02 nov 2007, 17:51
av Nexus
*pettson* skrev:
Tzacko skrev:Får inte min bil att ladda mer än GL. Bilen är nu chippad, men trycket vägrar röra sig... Någon som kan tala om för mig hur jag ska koppla för att förbi gå denna MV?
tycker du att det är jobbigt med väntetid kanske du inte ska lägga frågan i flera forum samtidigt? Ju mera information du bidrar med.. ju mera kommer forumet att bidra med.
I övrigt så kopplar du förbi magnetventilen såhär..



Gör du på annat sätt så blir det inget vidare.
nu är jag inte med :oops: ska man ej kopla förbi alls eller glömde du lägga in en länk??? :wink:

Postat: fre 02 nov 2007, 18:04
av Tzacko
Sorry, missade att skriva ut bil modell :oops:

Det är en 850 Turbo-94. Jag har precis varit nere och satt ett T-kors på slangen mellan WG & MV, så nu laddar den ordentligt. Frågan som återstår är varför jag inte får nått laddtryck ( GL ) när jag kör med mv. Har bytat den och även slangarna till den. Vill ju inte att turbon ska slitas ut för snabbt...

Re: Koppla bort MV

Postat: fre 02 nov 2007, 21:14
av *pettson*
grammse skrev:
*pettson* skrev:
Tzacko skrev:Får inte min bil att ladda mer än GL. Bilen är nu chippad, men trycket vägrar röra sig... Någon som kan tala om för mig hur jag ska koppla för att förbi gå denna MV?
tycker du att det är jobbigt med väntetid kanske du inte ska lägga frågan i flera forum samtidigt? Ju mera information du bidrar med.. ju mera kommer forumet att bidra med.
I övrigt så kopplar du förbi magnetventilen såhär..



Gör du på annat sätt så blir det inget vidare.
nu är jag inte med :oops: ska man ej kopla förbi alls eller glömde du lägga in en länk??? :wink:
nejdå jag gav relevant information?..

Ingen aning om årsmodell eller biltyp.. så det måste blir NOLL information? :lol:

Re: Koppla bort MV

Postat: lör 03 nov 2007, 01:08
av Nexus
*pettson* skrev:
grammse skrev:
*pettson* skrev: tycker du att det är jobbigt med väntetid kanske du inte ska lägga frågan i flera forum samtidigt? Ju mera information du bidrar med.. ju mera kommer forumet att bidra med.
I övrigt så kopplar du förbi magnetventilen såhär..



Gör du på annat sätt så blir det inget vidare.
nu är jag inte med :oops: ska man ej kopla förbi alls eller glömde du lägga in en länk??? :wink:
nejdå jag gav relevant information?..

Ingen aning om årsmodell eller biltyp.. så det måste blir NOLL information? :lol:
(W) :lol:

Postat: lör 03 nov 2007, 10:25
av *pettson*
Tzacko skrev:Sorry, missade att skriva ut bil modell :oops:

Det är en 850 Turbo-94. Jag har precis varit nere och satt ett T-kors på slangen mellan WG & MV, så nu laddar den ordentligt. Frågan som återstår är varför jag inte får nått laddtryck ( GL ) när jag kör med mv. Har bytat den och även slangarna till den. Vill ju inte att turbon ska slitas ut för snabbt...
Kan det tänkas att du har en felkod? Då vill inte systemet styra din magnetventil. Den ställer då grundladd på 0,4 bar.