- tis 09 okt 2007, 04:32
Har blivit Volvo ägare nu till en Volvo 850 GLT -97
Rullar 13590mil precis ny byt kamrem o skivor o renoverade OK. sen fick ja nya klossar på med..
pris lappen på denna bil landa på 39400:- så tyckte det var bra pris.(Bil firma)
ända som jag var lite sur över var att bak spilern fått sig en liten smäll så färgen har naggas av.
Klara man själv lätt o fixa eller bästa o skruva bort o lämna in? kanske är svin dyrt.
Lite funderingar så där.
Något som brukar strula på dessa bilar?
Bra i tänka på?
Hört många sakt att årsmodell 93 hade en sjukdom i motorn, vad var det för något?
så drog mig lite för den årsmodellen.
Funderar på köra lite rubbing på bilen med... vad rekommenderar ni som håller på mycket med bil putts.
Rubbing?
Wax?
bil Shampo?
Ska även slänga i lite ljud.. blir Lanzar optima tror jag blir bra.
Några tips på där man kan dra strömming från front till bak? även låg nivå(x2)
Så det är lite kablar som ska fixas..
Sen vart jag ju sugen på öppet filter o lite sport system så man får fram det härliga ljudet
Lite tips på var man skaffar för bra pris lapp.. spana lite på BMC filter men 985kr känns dyrt
Övrigt: Tips för övrigt är alltid välkommet.
Ändrade lite i topic. Bara "Hej" säger inte så mycket om vad tråden innehåller.
Mvh/
Addekarlsson
Moderator
Rullar 13590mil precis ny byt kamrem o skivor o renoverade OK. sen fick ja nya klossar på med..
pris lappen på denna bil landa på 39400:- så tyckte det var bra pris.(Bil firma)
ända som jag var lite sur över var att bak spilern fått sig en liten smäll så färgen har naggas av.
Klara man själv lätt o fixa eller bästa o skruva bort o lämna in? kanske är svin dyrt.
Lite funderingar så där.
Något som brukar strula på dessa bilar?
Bra i tänka på?
Hört många sakt att årsmodell 93 hade en sjukdom i motorn, vad var det för något?
så drog mig lite för den årsmodellen.
Funderar på köra lite rubbing på bilen med... vad rekommenderar ni som håller på mycket med bil putts.
Rubbing?
Wax?
bil Shampo?
Ska även slänga i lite ljud.. blir Lanzar optima tror jag blir bra.
Några tips på där man kan dra strömming från front till bak? även låg nivå(x2)
Så det är lite kablar som ska fixas..
Sen vart jag ju sugen på öppet filter o lite sport system så man får fram det härliga ljudet

Lite tips på var man skaffar för bra pris lapp.. spana lite på BMC filter men 985kr känns dyrt
Övrigt: Tips för övrigt är alltid välkommet.
Ändrade lite i topic. Bara "Hej" säger inte så mycket om vad tråden innehåller.

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
Kör en Volvo V70 2,5T -04