Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tusse
Undrar över följande: Hur går man tillväga för att programmera en beggad fjärrkontroll från en annan S70. Så den istället fungerar till mitt S70 larm?
Måste man lämna bort dosan till Volvo för programmering?

Undrar likaså hur man gör vid batteribyte i fjärrdosan? Hinner den ev,att nolla sig när man byter batterier?
Användarvisningsbild
av Nexus
Vid batteri byte nollar sig ej dosan då den är inkodad mot bilens mottagare. Max 3 fjärrisar samtidigt.

Hur de kodas vet jag ej. Men bilen måste nog oxå med för att coda ihop de :wink:
av Tusse
Ok, Det är inga speciella trix för att byta batteri i fjärrdosan?
Det är alltså bara att öppna plastskalet o byta batterierna?

Är det 1-2 batterier, vilken sort?
Användarvisningsbild
av #27
Tusse skrev:Ok, Det är inga speciella trix för att byta batteri i fjärrdosan?
Det är alltså bara att öppna plastskalet o byta batterierna?

Är det 1-2 batterier, vilken sort?

Det är bara att öppna och byta, och det sitter 1 batteri i som heter cr2016.
av Tusse
Kanonbra..Tack!

Är fortfarande tacksam för tips om hur man programmerar den andra fjärren, så den istället passar till mitt billarm.
Användarvisningsbild
av #27
Tusse skrev: Är fortfarande tacksam för tips om hur man programmerar den andra fjärren, så den istället passar till mitt billarm.
Volvo har koder som dom lägger in när man proggar fjärrsändare inget du kan göra själv..
av Tusse
#27 skrev:
Tusse skrev: Är fortfarande tacksam för tips om hur man programmerar den andra fjärren, så den istället passar till mitt billarm.
Volvo har koder som dom lägger in när man proggar fjärrsändare inget du kan göra själv..
Ok, vet du hur man går tillväga. Måste man skicka in båda fjärrarna? eller hur funkar det?
av timebandit
Om man vill koda in en ny fjärr tex en begagnad så har jag fått veta att man måste även få med "koden" till fjärren, annars kommer det inte att gå?
av olson
Kolla instruktionsboken. Vet iofs inte hur det är på v70, men på 850 jag hade var det busenkelt att köda in ny fjärr.
av Tusse
olson skrev:Kolla instruktionsboken. Vet iofs inte hur det är på v70, men på 850 jag hade var det busenkelt att köda in ny fjärr.
Du fär gärna förklara hur? kanske funkar till min med?

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]