Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av corvette
#8555
Ac´n startar inte. Men om man ger strömsignal (tjuvkopplar direkt från batteriet ) till tryckvakten startar pumpen. El - fel eller något relä ?? någon som vet / A
Användarvisningsbild
av AleXN
#8768
Har du kollat felkoder?
har du provat att "brygga" kontakten som sitter vid vänster hjulupphängning(på ackylmediumetsrör)
av corvette
#8862
Ja, har bryggat kontakten på ackylmediets rör och då funkar ac:n. El fel eller något relä eller är det kontakten kanske.....
Användarvisningsbild
av AleXN
#8911
corvette skrev:Ja, har bryggat kontakten på ackylmediets rör och då funkar ac:n. El fel eller något relä eller är det kontakten kanske.....
Och du har kollat så de inte e så att gasen e slut?
ganska vanligt stadard fel... :roll:
av andezon
#8924
AleXN skrev:
corvette skrev:Ja, har bryggat kontakten på ackylmediets rör och då funkar ac:n. El fel eller något relä eller är det kontakten kanske.....
Och du har kollat så de inte e så att gasen e slut?
ganska vanligt stadard fel... :roll:

Om gasen är "slut" så läcker den ut. Gas kan inte ta slut i ett slutet system

:lol: blev många slut där :D
av corvette
#9133
Jo jag har fyllt gas och provat ge ström till tryckvakt (ventilen ) på röret . Då funkar ac:n ska tydligen vara ström signal till ventilen för att ac:n ska starta.... ska kolla lite i el schemat mm tack. / A
Användarvisningsbild
av Sergej
#9176
Villken styrenhet och manuell eller klimatkontrol har din bil? och hur gammal är din bil
av corvette
#9205
Jo årsmodell 1995. och jag ställer in temperaturen med 2 reglage, en på varje sida. ett vred i mitten med de vanliga alternativen, auto mm. En knapp med ac on/off. Fläkt hatighet med auto funktion. Vet inte vilken styrenhet det är men jag förklarade så gott det går MybE. Ska prova byte ac relä och se om det hjälper. inga felkoder förutom att fläkten drar för mycket ström = rasar snart. ;) / A
av corvette
#12146
Så, nu är det äntligen felsökt och lagat.... Rengjorde de minimalafläktarna vid handtagen inne i kupen på båda sidor de stod still med massa damm i. Bytte en temp sensor på utluften till kupe´n. En liten sladd till ac relät hade hoppat loss (morr grr @£"¤#%¤"%¤) tog ett tag att hitta. Fyllt på gas och läcksökt. Nu är det kallt och gott igen. Tack för hjälpen alla på forumet / A
Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya f[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man k&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]