Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av George
#8450
Jag ska montera barnstol i passagerarframsätet och jag vill då ta bort nackskyddet så att grabben kan se morsan som sitter i baksätet. Det har dock visat sig omöjligt att få bort nackskyddet hur mycket jag än drar och sliter i det. Finns det någon dold spärr eller knapp, eller hur får man bort nacksyddet på passagerarsätet fram? Bilen är en 855 2.5s -95:a.

/George
av jensa
#8464
har du försökt trycka precis nedanför där ramen tar slut upp till under nackstödet??, på 945 och 240 med flera så kan man trycka på ett par saker där sammtidigt som du drar lite lätt i nackstödet, försök känna efter om du hittar något
Användarvisningsbild
av George
#8516
Jag har försökt men det finns inget att trycka på, varken någon knapp, eller spärr, det är bara nackskyddet som går ner i själva stolen och det sitter som berget.
av jensa
#8530
ok, kan kolla på min imorgon om jag kan komma på hurman gör, det måste ju gå tycker man
Användarvisningsbild
av Lindepär
#10203
Lyckades ni komma fram till något? Jag skulle också vilja få bort nackskyddet eftersom dottern i baksätet lätt blir åksjuk och skulle må bra av att kunna se vägen..
Användarvisningsbild
av kåke
#10208
Hej Lindepär
Om du känner med handen på baksidan av ryggstödet så känner du en ram som går ca 20cm ned.I slutet av den trycker du hårt med ett finger och drar det i sidled,då känner du en liten utbuktning.
Tryck hårt på den utbuktningen så frigör du den ena spärren.Flytta sedan fingret ca 25 cm i sidled till den andra spärren och tryck till den också

OBS du måste trycka hårt det låter som om plasten skulle gå sönder
MVH L-Å
Användarvisningsbild
av Lindepär
#10211
Tackar, bara hem och testa ikväll alltså... :D
Användarvisningsbild
av George
#10973
Tackar för tipset. Funkade klockrent när man visste hur man skulle göra!

/George
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]