V70 -99 f-ruta immar med AC i off läge
Postat: tis 14 aug 2007, 22:26
köpte bilen i juni har märkt att nu när det börjar att bli lite svalare och fuktigare på kvällarna så vill gärna framrutan imma igen om jag kör med ac i off läge, slår jag på ac så är rutan immfri på 4sek vilket iof inte är så konstigt då ac:n torkar luften, slår jag då ac off så kommer imman krypande eft ca 5 min körning så måste jag slå på ac igen för att få bort imman, inget större problem igentligen det är ju bara att köra ac on och vred på auto så funkar det perfekt, men jag tycker det är konstigt att inte det går att få rutan immfri utan att ac:n ska behöva gå, har provat olika lägen på vreden men det blir ingen större skillnad,
det har ju varit ganska fuktigt väder senaste veckan, men i en gammal 740 så har man ju inge problem med imma fast den saknar "luft tork"
sökte på forumet det verkar vara flera som har liknande problem
en sak till när jag häromdan monterade motorv och uttag för kupe´ värmare så tog jag bort hanskfacket och panelen under för att komma åt och få in kabeln i bilen, då såg jag att det hade "hoppat" av en spjällarm från en motor som sitter uppe till vänster om ventfläkten, det var bara att trycka tillbaka armen igen, förstår inte hur den kunnat lossna? den sitter ju stenhårt, om dom inte har slarvat nångång på verkstad el liknande, det konstiga är att ac:n funkat perfekt hela sommaren, inga felkoder på vida när jag kollade bilen på Volvo!!? armen gick till ett spjäll som sitter längst in mot torpeden direkt under fläkten ,verkar inte vara samma som sköter luften på golvet på pass sidan, verkar blåsa rakt ut under panelen?
spjäll för återcirkulationen kanske?
det har ju varit ganska fuktigt väder senaste veckan, men i en gammal 740 så har man ju inge problem med imma fast den saknar "luft tork"
sökte på forumet det verkar vara flera som har liknande problem
en sak till när jag häromdan monterade motorv och uttag för kupe´ värmare så tog jag bort hanskfacket och panelen under för att komma åt och få in kabeln i bilen, då såg jag att det hade "hoppat" av en spjällarm från en motor som sitter uppe till vänster om ventfläkten, det var bara att trycka tillbaka armen igen, förstår inte hur den kunnat lossna? den sitter ju stenhårt, om dom inte har slarvat nångång på verkstad el liknande, det konstiga är att ac:n funkat perfekt hela sommaren, inga felkoder på vida när jag kollade bilen på Volvo!!? armen gick till ett spjäll som sitter längst in mot torpeden direkt under fläkten ,verkar inte vara samma som sköter luften på golvet på pass sidan, verkar blåsa rakt ut under panelen?
spjäll för återcirkulationen kanske?