Om bilen läcker olja är det lämpligt att fylla en sprutflaska med avfettning, ta loss framhjulen/hjulet på den/de sidor som olja ser ut att komma från och duscha så gott det går. Ta sedan högtrycken och spola, både underifrån och uppifrån så du får bort oljespillet. Spruta inte direkt på generator och andra el-prylar.
Nu bör du kunna se varifrån oljan kommer. Är läckaget i huvudsak på höger sida så kan det vara den "främre" packboxen. Den är "lätt" att byta och kan vara anledning att ta det i samband med kamremsbyte. Kolla också att det motorfäste som sitter till höger inte har packat ihop av all olja eller av annat skäl. Kommer oljan på vänster sida kan det vara stor risk för att den "bakre" packboxen är paj. Dyrt att årgärda, då motorn måste ur.
Innan du byter packboxar, testa att fäscha upp packningar och packboxar med ett medel som du blandar i oljan. Byt olja och filter, kör 50 mil och fyll i en burk med Omega 917. Svindyrt men billigt när det fixar läckande packboxar. Har själv testat och har ett antal kompisar som blivit hjälpt med att använda detta medel. Produkten finns bla på Mekonomen. Köp inte de billiga varianterna - de fungerar lika mycket sämre som de är billigare.
http://www.smorjteknik.se
Good luck!