Sida 1 av 2
Vag-Com 850 GLT -97
Postat: tis 31 jul 2007, 12:44
av Beckis
Postat: ons 01 aug 2007, 21:23
av Beckis
60 visningar men inga svar?
Ingen som har några idèer?
Postat: tor 02 aug 2007, 09:27
av Sparkz
Jag har dålig koll på VAG-COM och P-koder, men jag gissar att det handlar om lambdareglering. Börja med att kolla över vakuumslangar och andra möjligheter till tjuvluft.
Postat: tor 02 aug 2007, 15:08
av Beckis
Jo det är samma här :-P
Ok då ska vi kolla upp det, tack så mkt
Får väl se om vi kanske får åka in till volvo och felsöka iallafall om det inte löser sig
Men fler tips mottages gärna

Postat: tor 02 aug 2007, 18:43
av *pettson*
Beckis skrev:Jo det är samma här :-P
Ok då ska vi kolla upp det, tack så mkt
Får väl se om vi kanske får åka in till volvo och felsöka iallafall om det inte löser sig
Men fler tips mottages gärna 
hmm varför vag.com?.. Fungerar inte VOL FCR? Har inte kört med dom.. men tänkte liksom eftersom dom vänder sej mot volvo med vol?
Postat: fre 03 aug 2007, 10:52
av Beckis
*pettson* skrev:Beckis skrev:Jo det är samma här :-P
Ok då ska vi kolla upp det, tack så mkt
Får väl se om vi kanske får åka in till volvo och felsöka iallafall om det inte löser sig
Men fler tips mottages gärna 
hmm varför vag.com?.. Fungerar inte VOL FCR? Har inte kört med dom.. men tänkte liksom eftersom dom vänder sej mot volvo med vol?
Min pojkvän är vw galning så han har det för sina bilar men visst hade vol-fcr varit bättre. Vi har letat som tokar efter det och även frågat om det här men inte hittat nåt.
Det kanske finns nån som har vol-fcr som är billigare än på volvo i gbg området?
Postat: ons 08 aug 2007, 16:37
av Beckis
Var på Volvo och köpte lite saker för att kunna se över vevhus ventilation. Insugspackning, spjällhuspackning, flamfälla. Kostade 114 kr. Frågade han på volvo ifall han visste vad man skulle kunna tänkas behöva mer till vevhus vent men han hade hyffsat dålig koll kändes det som. Får se om det är några slangar som är trasiga så får man köpa till det senare.
Postat: ons 08 aug 2007, 16:48
av Beckis
Postat: sön 19 aug 2007, 21:05
av Beckis
Efter att min kille gjort service på bilen och gjort rent och byt ett par slangar på vevhusventilation så har nu lambda lampan slocknat
Fösvinner felkoden av sig själv eller behöver man radera den ?
Postat: mån 20 aug 2007, 17:04
av Sparkz
Om felet försvinner och inte kommer tillbaka försvinner koden av sig själv efter ett visst antal "trippar", där en tripp är kallstart-varmkörning-över en viss hastighet typ. Ett vanligt värde på räknaren är 40, så åker du fram och tillbaka till jobbet i 20 dagar så borde den vara borta.
Lampan slocknar lite tidigare, har för mig att det är lite olika på olika koder.
Annars skruvar du av en batteripol och sätter tillbaka den. Kolla så du har radiokod först om det behövs.