Sida 1 av 2
Läckage
Postat: mån 23 jul 2007, 17:27
av Absolut otur
Jaha då kommer man hem med sin relativt nyinköpta 850 gle automat..oljan bara sipprar under den..Är det så att det är redan dags att kosta på en ny ramlagertätning ??? Skulle inte bli förvånad .. Nån som har nån tanke ???

Postat: mån 23 jul 2007, 18:38
av ketto
Låter som om packboxen har gått tyvärr! Torka rent under och kör en sväng igen, så de verkligen är den!
Re: Läckage
Postat: mån 23 jul 2007, 19:29
av *pettson*
Absolut otur skrev:Jaha då kommer man hem med sin relativt nyinköpta 850 gle automat..oljan bara sipprar under den..Är det så att det är redan dags att kosta på en ny ramlagertätning ??? Skulle inte bli förvånad .. Nån som har nån tanke ??? 
redan dags?.. är den någonsin bytt`? Om det står att den är bytt så åk tillbaka med den och fråga vad som menas.. Livstiden på originalet är hur olika som helst.. Packboxen man byter till är av en ny sort som är extratätad och som ska vara betydligt längre.
Postat: mån 23 jul 2007, 20:01
av Absolut otur
Det jag menade var att bilen var ny för mig och att det kom problem direkt...Men det är väl bara att kosta på, det taskiga är att jag skulle åkt på semester i den om några dagar..men det törs man ju inte nu...
Postat: mån 23 jul 2007, 20:04
av camaro69
Rinner det mycket, eller?
Postat: mån 23 jul 2007, 20:06
av Absolut otur
det var ju först idag jag såg det..svårt att uppskatta men nog blev det en fläck på 7-8 cm under den...är det när man stannar det blir värst eller sipprar det lika under körning ???
Postat: mån 23 jul 2007, 21:13
av niklas gson
Absolut otur skrev:det var ju först idag jag såg det..svårt att uppskatta men nog blev det en fläck på 7-8 cm under den...är det när man stannar det blir värst eller sipprar det lika under körning ???
sipprar lite under körning.. brukar vara mycket mer då man stannar till men det beror ju på hur trasig den e kan ju spruta ut om du har mer otur :Dfasen men det e inte kul det där ett jävla bök med dålig kvalla på tätningen..e ju vanligars på 850 o 960 tydligen 8)
Postat: mån 23 jul 2007, 22:40
av Fisketorp
Man ska väl passa på att byta kopplingen när lådan redan är nere?
ni som pysslar med sådana här saker..
är det ett helvete att pilla med sådant? var med farsan och bytte koppling på en gammal jetta, lite bättre utrymme även fast motorn är tvärställd där med.. men det gick med domkraft och pallbokar=)
Postat: tis 24 jul 2007, 06:56
av camaro69
Jag skulle definitivt byta koppling även om det "ser bra ut" när man är där och byter packbox.
Är ju ett satans arbete att dela motor och låda.
Men var en gör som dom vill.
Postat: tis 24 jul 2007, 09:59
av Fisketorp
Mjo ska man lämna in det så kostar det väl inte många kr mer..
svärfar betalade 4500kr för byte av koppling med urtrampningslager? och hela kittet inkl arbete.. visserligen svart då=P
Men låt säga att man är dum nog att försöka sig på det hela och av ett under lyckas få isär låda och kanske tillåmed ihop det igen=P
hur är det med själva packningen.. anntar att den inte är den enklaste att få dit den ska vara och risken att det blir fel med följd av nytt svartguld längs vägen är ganska stor??