s70-trim
Postat: tor 12 jul 2007, 19:46
är de någon som satt dit luftfilter,dump,race cat, 3" avg system på sin volvo s70 turbo och fått felkoder?
snälla hjälp
snälla hjälp
jolla_ skrev:är de någon som satt dit luftfilter,dump,race cat, 3" avg system på sin volvo s70 turbo och fått felkoder?förmodligen bara några hundra eller nåt...
snälla hjälp
*pettson* skrev:vad gör man åt de då?jolla_ skrev:är de någon som satt dit luftfilter,dump,race cat, 3" avg system på sin volvo s70 turbo och fått felkoder?förmodligen bara några hundra eller nåt...
snälla hjälp
Särskilt vissa årsmodeller..
OCH SÄRSKILT utan chip..
jolla_ skrev:ingen som kan?*pettson* skrev:vad gör man åt de då?jolla_ skrev:är de någon som satt dit luftfilter,dump,race cat, 3" avg system på sin volvo s70 turbo och fått felkoder?förmodligen bara några hundra eller nåt...
snälla hjälp
Särskilt vissa årsmodeller..
OCH SÄRSKILT utan chip..
kan någon skriva som har upplevt detta
jolla_ skrev:snälla?jolla_ skrev:ingen som kan?*pettson* skrev: förmodligen bara några hundra eller nåt...vad gör man åt de då?
Särskilt vissa årsmodeller..
OCH SÄRSKILT utan chip..
kan någon skriva som har upplevt detta
Sparkz skrev:Öppen dump är EN felkälla iaf. Du har en luftmassemätare som talar om för styrenheten hur mycket luft som passerar in i motorn. Styrenheten styr i sin tur spridarna som skvätter ut rätt mängd bränsle i förhållande till luften. Om nu dumpventilen pyser ut en massa luft rakt ut blir det bränsle "över", och motorn går fett. Styrenheten märkar att signalerna från lambdasond och massemätare inte stämmer och sätter felkod.okej,men hur fixar man till detta då?
Sparkz skrev:Öppen dump är EN felkälla iaf. Du har en luftmassemätare som talar om för styrenheten hur mycket luft som passerar in i motorn. Styrenheten styr i sin tur spridarna som skvätter ut rätt mängd bränsle i förhållande till luften. Om nu dumpventilen pyser ut en massa luft rakt ut blir det bränsle "över", och motorn går fett. Styrenheten märkar att signalerna från lambdasond och massemätare inte stämmer och sätter felkod.Det har inte hänt mig på över fyra år, så det stämmer helt enkelt inte.
Elvis skrev:de kanske är så!Sparkz skrev:Öppen dump är EN felkälla iaf. Du har en luftmassemätare som talar om för styrenheten hur mycket luft som passerar in i motorn. Styrenheten styr i sin tur spridarna som skvätter ut rätt mängd bränsle i förhållande till luften. Om nu dumpventilen pyser ut en massa luft rakt ut blir det bränsle "över", och motorn går fett. Styrenheten märkar att signalerna från lambdasond och massemätare inte stämmer och sätter felkod.Det har inte hänt mig på över fyra år, så det stämmer helt enkelt inte.
Eftersom du har fuelcut vid gassläpp, och dumpen endast är öppen en mycket kort tid, så har det minimal betydelse.
Det finns ju hur många 850/x70 som helst som rullar med öppen dump utan problem. Givetvis under förutsättning att den är korrekt justerad.
Felet i trådskaparens fall är nog snarare att för hårdvaran anpassad mjukvara saknas.
jolla_ skrev:Genom att kontakta en trimfirma för att mappa bilen till korrekt uppförande.Elvis skrev:de kanske är så!Sparkz skrev:Öppen dump är EN felkälla iaf. Du har en luftmassemätare som talar om för styrenheten hur mycket luft som passerar in i motorn. Styrenheten styr i sin tur spridarna som skvätter ut rätt mängd bränsle i förhållande till luften. Om nu dumpventilen pyser ut en massa luft rakt ut blir det bränsle "över", och motorn går fett. Styrenheten märkar att signalerna från lambdasond och massemätare inte stämmer och sätter felkod.Det har inte hänt mig på över fyra år, så det stämmer helt enkelt inte.
Eftersom du har fuelcut vid gassläpp, och dumpen endast är öppen en mycket kort tid, så har det minimal betydelse.
Det finns ju hur många 850/x70 som helst som rullar med öppen dump utan problem. Givetvis under förutsättning att den är korrekt justerad.
Felet i trådskaparens fall är nog snarare att för hårdvaran anpassad mjukvara saknas.
men hur fixar man de då?