Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jozzilainen
Hej! Har en 850 95:a med felkoder jag skulle vilja radera. Har gjort enligt Haynes boken men det funkar inte. Går bra att läsa felkoder inte ta bort dom. Vad gör man??
av varri
åtgärdar du inte felet kommer felkoden tillbaka direkt efter du tagit bort den.

Läs felkod -> Ordna felet -> radera felkod

Nu bör du inte få några felkoder igen
av Jozzilainen
Problemet är att jag inte kan ta bort felkoderna. Om jag läser av felkoderna och slår av och på tändningen så börjar aldrig lysdioden att blinka efter att jag har hållit testknappen intryckt i ca 5 sek.
av HD
När du har läst igenom alla felkoder och kommer till den första felkoden igen (om det är flera) (måste se första felkoden en gång till)
så tryck ned knappen i ca 8 sekunder, vänta ca 5 (dioden tänds) och tryck där efter i 8 sek igen.
Efter detta så tryck ned knappen i en sekund och då ska du få 111 om det gick att radera felkoderna och inget fel är kvar.
av *pettson*
HD skrev:När du har läst igenom alla felkoder och kommer till den första felkoden igen (om det är flera) (måste se första felkoden en gång till)
så tryck ned knappen i ca 8 sekunder, vänta ca 5 (dioden tänds) och tryck där efter i 8 sek igen.
Efter detta så tryck ned knappen i en sekund och då ska du få 111 om det gick att radera felkoderna och inget fel är kvar.
alla felkoder måste läsas 2ggr...
så... när du når första koden för 3:dje gången så är det exakt som du säger.
av Jozzilainen
Jag har provat att göra som ni säger men tyvärr så funkar det inte. Har märkt att lysdioden lyser lite svagt i A1 och A3 modulen. Jag har glapp i tändningslåset, måste röra lite på nyckeln vid start för att halvljuset ska komma igång och att ABS lampan ska släckas. Kan det bero på det? I övrigt så fungerar bilen ok. Skulle bara vara skönt och bli av med felkoderna. Jag misstänker att det är gamla koder som ligger och skräpar.
av HD
*pettson* skrev:
HD skrev:När du har läst igenom alla felkoder och kommer till den första felkoden igen (om det är flera) (måste se första felkoden en gång till)
Nix det räcker att läsa den första felkoden 2 gånger...testa så får du se :)
av *pettson*
HD skrev:
*pettson* skrev:
Har jag gjort så många ggr att jag inte måste göra det igen..
Plus att så står i min manual.. :wink:
OCH om jag läser koderna två ggr och gör det jag ska i övrigt så raderas det som tänkt. Därmed tycker jag att manualen har riktigt rätt.. :idea:
av Jozzilainen
Jag har felkoder i sockel A1,A3 och A7. Läser jag av felkoderna i samtliga socklar efter varann med att först ta A1, läsa av koderna stänga av tändning gå vidare till nästa sockel osv och sedan börja med att ta bort felkoderna i A1.
av HD
*pettson* skrev:
HD skrev:
*pettson* skrev: alla felkoder måste läsas 2ggr...
Har jag gjort så många ggr att jag inte måste göra det igen..
Plus att så står i min manual.. :wink:
OCH om jag läser koderna två ggr och gör det jag ska i övrigt så raderas det som tänkt. Därmed tycker jag att manualen har riktigt rätt.. :idea:
Står även här att det räcker att läsa första felkoden 2 gånger..
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=2941
Men det spelar inte så stor roll för om jag lyckas på mitt sätt och du på ditt så får man bort felkoderna och det är huvudsaken :wink:

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]