Rengjort elektroniskt gasspjäll, motorn går illa efter
Postat: ons 24 jun 2026, 21:57
Hej,
Har rengjort gasspjället på min C70T5 från 2001, det var rejält smutsigt, har rengjort med broms cleaner.
När jag monterat tillbaka allt och provstartar går motorn väldigt dåligt. Låter som den går på 3 eller fyra cylindrar och låter konstigt.
Det är original gasspjäll som jag förstått ofta strular.
Var ska man börja, eller är det bara att bogsera den till Volvo?
Tack för all input.
Har rengjort gasspjället på min C70T5 från 2001, det var rejält smutsigt, har rengjort med broms cleaner.
När jag monterat tillbaka allt och provstartar går motorn väldigt dåligt. Låter som den går på 3 eller fyra cylindrar och låter konstigt.
Det är original gasspjäll som jag förstått ofta strular.
Var ska man börja, eller är det bara att bogsera den till Volvo?
Tack för all input.