Sida 1 av 1

Skruv gängriktning? spännarhjul generatorrem -98

Postat: lör 09 maj 2026, 12:23
av Svanis
Sitter fast anser jag men….

Borde vara draget med 30 Nm + ”tidens tand”
IMG_9600.jpeg
IMG_9600.jpeg (252.18 KiB) Visad 1598 gånger

Re: Skruv gängriktning? spännarhjul generatorrem -98

Postat: lör 09 maj 2026, 13:19
av Svanis
Allt verkar iofs OK, så den får duga som den är ett tag till.
Gör nytt försök till sommaren

Re: Skruv gängriktning? spännarhjul generatorrem -98

Postat: tis 12 maj 2026, 06:25
av Daniel78
Jag skulle gissa att det är normal gängriktning (högergänga), precis som på den äldre modellen jag har. :-D

Min spännare går fortfarande att ta isär och smörja in, men den möjligheten försvann efter 1994.