Sida 1 av 1

Ska koppla in Volvo Guard 2. Hur kopplar jag bort startspärr

Postat: sön 24 jun 2007, 17:55
av ZAV
På min 855 sitter det en original Volvo startspärr (stoppar i en rund plastnyckel i hålet). Jag ska koppla in Volvo Guard 2 men undrar hur jag kopplar bort startspärren (imobilizern) helt & hållet?
Vore tacksam för snabb hjälp. Btw, hoppas alla haft en glad midsommar helg 8)

Re: Ska koppla in Volvo Guard 2. Hur kopplar jag bort starts

Postat: sön 24 jun 2007, 19:48
av *pettson*
ZAV skrev:På min 855 sitter det en original Volvo startspärr (stoppar i en rund plastnyckel i hålet). Jag ska koppla in Volvo Guard 2 men undrar hur jag kopplar bort startspärren (imobilizern) helt & hållet?
Vore tacksam för snabb hjälp. Btw, hoppas alla haft en glad midsommar helg 8)
som jag sagt i flera andra forum.. det är ingen information man bör sprida. Enklast är att du själv följer upp kablarna och tar bort enheten. Du måste INTE vara raketforskare för att göra detta. Har tagit bort ett antal sådana och ALLA är likadant inkopplade.

Re: Ska koppla in Volvo Guard 2. Hur kopplar jag bort starts

Postat: mån 25 jun 2007, 07:52
av ZAV
*pettson* skrev:
ZAV skrev:På min 855 sitter det en original Volvo startspärr (stoppar i en rund plastnyckel i hålet). Jag ska koppla in Volvo Guard 2 men undrar hur jag kopplar bort startspärren (imobilizern) helt & hållet?
Vore tacksam för snabb hjälp. Btw, hoppas alla haft en glad midsommar helg 8)
som jag sagt i flera andra forum.. det är ingen information man bör sprida. Enklast är att du själv följer upp kablarna och tar bort enheten. Du måste INTE vara raketforskare för att göra detta. Har tagit bort ett antal sådana och ALLA är likadant inkopplade.
:D , jo igår när jag kopplade in mitt VG2 så hittade jag imobilizer enheten, alla kablar från imobilizern var helsvarta. Men som sagt raketforskare e man ju inte så då borde det ju gå bra ia lla fall... 8) ,det satt ju rätt många skarvhylsor, men jag tror på dig så jag antar att man bara river allt...
Måste jag ta bort minuspolen först? Så det inte blir nått knas el så? Jag menar bara om man måste koppla förbi den med kopplingschema el liknande? Eller är det bara att klippa alla kablar & tabort enheten? Blev lite osäker nu..Pettson, skicka gärna ett pm el nått.

Re: Ska koppla in Volvo Guard 2. Hur kopplar jag bort starts

Postat: mån 25 jun 2007, 09:33
av *pettson*
ZAV skrev:
*pettson* skrev:
ZAV skrev:På min 855 sitter det en original Volvo startspärr (stoppar i en rund plastnyckel i hålet). Jag ska koppla in Volvo Guard 2 men undrar hur jag kopplar bort startspärren (imobilizern) helt & hållet?
Vore tacksam för snabb hjälp. Btw, hoppas alla haft en glad midsommar helg 8)
som jag sagt i flera andra forum.. det är ingen information man bör sprida. Enklast är att du själv följer upp kablarna och tar bort enheten. Du måste INTE vara raketforskare för att göra detta. Har tagit bort ett antal sådana och ALLA är likadant inkopplade.
:D , jo igår när jag kopplade in mitt VG2 så hittade jag imobilizer enheten, alla kablar från imobilizern var helsvarta. Men som sagt raketforskare e man ju inte så då borde det ju gå bra ia lla fall... 8) ,det satt ju rätt många skarvhylsor, men jag tror på dig så jag antar att man bara river allt...
Måste jag ta bort minuspolen först? Så det inte blir nått knas el så? Jag menar bara om man måste koppla förbi den med kopplingschema el liknande? Eller är det bara att klippa alla kablar & tabort enheten? Blev lite osäker nu..Pettson, skicka gärna ett pm el nått.
fundera lite på hur man bryter tändningen på ett vanligt larm på enklaste sätt när man inte har tillgång till allt i elcentralen som på volvo..
Som sagt fantasi saknas i inkopplingen på dessa saker.
Måste inte ha ett elschema. Men bryt strömmen det gör man ändå vid eljobb.
Du kommer att behöva skarva ihop några kablar någonstans.

Postat: ons 27 jun 2007, 11:37
av ZAV
Okej, tror jag vet hur du menar..
Fixade en extra fjärr till larmet igår & skulle programmera in den men nu blinkar inte lysdioden snabbt?? Jag gör precis som man ska men inget händer! Larmet funkar fint med den vanliga dosan men kommer inte in i programmerings läget, nån som har en aning?

Postat: ons 27 jun 2007, 18:03
av ZAV
Ang fjärren så e det löst nu, det var huvlåset som inte funkar som det ska. Kopplade ur det & då funkade det att programmera om den nya fjärren. 8)

Postat: tor 28 jun 2007, 15:46
av ZAV
Jisses, fattar inte hur jag ska koppla ur det...3 kontakter men förstår inte hur & vart jag ska koppla in dem.
1 Gul kontakt
1 svart kontakt
1 grå kontakt