Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har en Volvo S70 GLT från 1999.

För ett litet tag sedan tändes den orangea motorlampan i bilen, efter att jag bara kört några minuter, och kort därefter stannade bilen när jag saktade in mot en korsning. Bilen gick dock att starta direkt efter och jag kunde köra därifrån och hem igen. Bilen hade innan det funkat bra under en längre tid, men dagen innan hade den känts lite konstig (hackig) och dessutom började kylarfläkten gå på högvarv efter att jag stängt av bilen, och sen vart igång några minuter innan den också stängts av. Varje gång jag sen startade och stängde av bilen gick kylarfläkten igång för fullt, något den aldrig gjort förut efter att bilen stängts av.

Jag lyckades läsa av felkoderna med en enkel felkodsläsare, och jag fick ut dessa koder:
P1081
P0116
P1021
P1059
P1020
P0562

Motorlampan lyste ett tag efter detta, men sen slocknade den utan att jag gjort något med bilen, och nu verkar bilen fungera fint igen. Kylarfläkten går inte på efter att bilen stängts av. Jag har provkört den 3-4 gånger (totalt ett par mil) sedan motorlampan släckts och allt verkar fungera.

Vågar jag lita på bilen, eller bör detta kollas upp något mer? Jag har försökt att googla på felkoderna, men förstår ändå inte vad som egentligen är/var felet. Några idéer?
Problem med trafikinformation RTTI

Märkligt att man då skyllt på Inr[…]

@Kaffeslurk , Är det u en storstad så[…]

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&ou[…]

Ljud från koppling

Tja, jag har en 940 -93 b230fd, var och sladdade p[…]