Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Är det någon här som kan tipsa om en bränsletrycksmätare som funkar att koppla på ventilen på bränsleröret som sitter på nästan alla volvos vitblockare. Jag har en 850 140 hk 10v där jag skulle vilja köpa en btm som funkar.
Hej

Ställde nyss samma frågan. Tänkte först att köpa den hos skruvat.se men tyvärr fick jag svaret att inte ens tillverkaren säkert vet om den passar på Schraederventilen. Sen köpte jag den på andra på bilden i länken hos Temu. Skulle egentligen föredrar att beställa hos skruvat men där fanns en bild av en Schraederventilen i beskrivningen. Men ännu har jag inte testat den.

viewtopic.php?f=16&t=182414
Hasse53 skrev: tor 31 okt 2024, 14:57 Använder denna:
IMG_0274.JPG
Vart kommer denna ifrån? Hemmabygge?

Men alltså det är ju betydligt fler märken än volvo som använder schraderventil. Nog måste detta gå att få tag på en sats med denna adapter. Finns samma koppling med annat namn tro?
Man kan tro att detta är enkelt men själv köpte jag en hel låda med manometer och typ 20 olika nipplar och ingen passade! Då problemet var akut tog jag en nippel från luftningssatsen "Luftman" för bromsar, som jag redan hade hemma, och köpte manometer och gängdelar från Biltema. Materialkostnad var då under hundralappen.

Det finns ett antal frågor som ställts på nätet om hur man hittar en mätare för bensintryck med Schraederventil och de flesta slutar med recept på hemmabyggen.

Sökte på nätet och det enda som jag hittar är IPD usa som har en mätare för ca 700 kr plus 400 kr för frakt plus ev. tull.
Kom gärna med tips på fler leverantörer!

Fast idag kanske behovet av att mäta 0-6 bar inte är så stort då de flesta bensinbilar har direktinsprutning med runt 50 Bar.
/Hasse

Meet Women Seeking Spontaneous Adventures in Your[…]

B230A konvertering

Det är det ingen som sagt heller, du sa dock […]

Renoverat dim fungerar inte

Mitt program kräver en riktig DiCE tyvä[…]

Läs av bilen med en läsare, men kan vara[…]