Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Har en v70 2,5tdi som tappar kraft och sjunker i varvtal o dör oavsett hur mycket man gasar....
Sen kan det vara ett himla jobb att starta den igen och kan ta upp till en halvtimme innan jag kan starta den igen.

Ibland kan man växla ner och på så sätt tvinga den att hålla igång en stund och ibland hjälper det.

Ibland bara tvär dör den men då startar den oftast snäll o prydlig igen....
Den hostar ofta igång bara man slänger i en växel o rullar den på farten som finns kvar....

Motorelektronik lampan tänds ibland o ibland inte....

Undrar om någon här kanske kan veta vad det är innan man blir blåst av verkstaden som de ofta gör....

Hoppas på svar.....
av Daniel_B
Har nu hört med några förstår sig påare som säger att man ska göra rent vevhusventitionen och spjälhuset.....

Enda problemet där är att jag inte ens vet var de sitter.....

Vore tacksam för lite info om detta....
Användarvisningsbild
av XC70-D5
Kolla pumpens inställning eftersom att lampan tänds,sedan kan luft massemätaren vara trasig!
av magnuss
Spjällhus och vevhusvent på en diesel??

Kolla efter luft eller vatten i bränslesystemet
av olson
Skitigt bränslefilter !
av olson
Daniel_B skrev:Har nu hört med några förstår sig påare som säger att man ska göra rent vevhusventitionen och spjälhuset.....

Enda problemet där är att jag inte ens vet var de sitter.....

Vore tacksam för lite info om detta....
1 diesel med spjäll ? :shock:
av evolve_s60
ne nå spjällhus finns inte, inte heller vevhus vent då du har en slang mellan ventilkåpa och insug. har själv en lika dan bil. de kan vara bränslefiltret som de är stock i för när den har för lite soppa tänds motor lampan min göre iaf. sen ska du kolla kabelhärvan mellan pump och kontakt stycke. sen kan luftmasse mätaren även vara på väg att kasta in handuken, ta lös massmätaren och spraya tråden med bräckleen.

Mvh markus
av blueride
har du kollat säkringen till den elektriska dieselpumpen, står i manualen vilket nummer det är.
/marcus
av Arne
olson skrev:Skitigt bränslefilter !
Gör som olson skriver börja med att byta bränslefilter.
av olson
Japp, hade samma problem själv. Eftersom jag var i närheten av Bilia lämnade jag bilen där. Efter 1 dag ringer de och vill tömma tanken och tanka nytt. Jag nobbade detta, hämtade bilen, hackade mig hem & bytte filter. Efter det var problemet borta. Jag hade ändå föreslagit för kundmottagaren att byta filter, men han "tror inte det är felet". Nåja alla kan ta fel.

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]