Sida 1 av 1
Dumpventil snabbt svar tack =)
Postat: lör 02 jun 2007, 10:41
av Edgarn
tjena finns det ngn som vet var original dumpen sitter på en 850 t5?? import den återcirkulerande... och hur kan man göra så den inte andvänds ?? imed att jag har en öppen.???
MVH
Postat: lör 02 jun 2007, 11:25
av varri
har du en öppen dump borde din bil vara ombyggd, isf sitter det ett dumplock vid org. dumpen
Postat: lör 02 jun 2007, 16:34
av Edgarn
varri skrev:har du en öppen dump borde din bil vara ombyggd, isf sitter det ett dumplock vid org. dumpen
jag har själv satt ditt en öppen dump utan att göra ngt åt den orginala läste ngn stanns att man kan "plugga" den eller ngt utan att behöva köpa ett dumplock......
mvh
Postat: mån 04 jun 2007, 09:39
av *pettson*
Edgarn skrev:varri skrev:har du en öppen dump borde din bil vara ombyggd, isf sitter det ett dumplock vid org. dumpen
jag har själv satt ditt en öppen dump utan att göra ngt åt den orginala läste ngn stanns att man kan "plugga" den eller ngt utan att behöva köpa ett dumplock......
mvh
Tja det kan du ju egentligen inte utan att göra ett ingrepp som kräver att du tar bort den i vilket fall (för ingreppets skull).
Originalet är ju fjädrat. Så även om du tar bort slangen o pluggar så fjädrar den vid ett visst tryck.
För att råda bot på detta finns det dom som borrar ned en skruv som håller på plattan så den inte ska kunna fjädra. Men det håller aldrig tätt iallafall för trycket vrider då på plattan. Enda sättet är att byta mot en täckplatta. ISTÄLLET för originaldumpen. Sen återstår mycket inställningar för dej för att få den att gå som den ska på tomgång med mera.
Postat: mån 04 jun 2007, 21:37
av Edgarn
*pettson* skrev:Edgarn skrev:varri skrev:har du en öppen dump borde din bil vara ombyggd, isf sitter det ett dumplock vid org. dumpen
jag har själv satt ditt en öppen dump utan att göra ngt åt den orginala läste ngn stanns att man kan "plugga" den eller ngt utan att behöva köpa ett dumplock......
mvh
Tja det kan du ju egentligen inte utan att göra ett ingrepp som kräver att du tar bort den i vilket fall (för ingreppets skull).
Originalet är ju fjädrat. Så även om du tar bort slangen o pluggar så fjädrar den vid ett visst tryck.
För att råda bot på detta finns det dom som borrar ned en skruv som håller på plattan så den inte ska kunna fjädra. Men det håller aldrig tätt iallafall för trycket vrider då på plattan. Enda sättet är att byta mot en täckplatta. ISTÄLLET för originaldumpen. Sen återstår mycket inställningar för dej för att få den att gå som den ska på tomgång med
mera.
okok men va sitter originalet????
Postat: tis 12 jun 2007, 09:42
av enpc
Hej
Du kanske vet detta redan? (eller inte) men Volvo 850 T5 och öppen dump kan bli en dyr affär. Du har en känslig ECU i din bil och när din "atmosfäriska dump släpper ut redan uppmätt luft kommer ECU'n att tillslut registrera detta som ett fel och bilen går in i "limp home läge" Med lysande motorlampa. Det som kan skadas med tiden är lamdan samt din katt eftersom bilen kommer gå för fett (fel luft bränsle blandning). Frågan är om du vill riskera detta? eller sätta en återcirkulerande dump istället som sitter original i bilen. Det finns dock betydligt bättre återcirkulerande dumpar än den som sitter orig i bilen.