Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av abel1
#1575427
Nu har jag mätt på bägge hjulen fram på ac läge men visar bara 0. Men mäter jag ohm så blir de runt 600. Kanske min mätare intr kan mäta så liten ström för den fungerar när jag mäter i vägguttag med ac läget
av dieselkenneth
#1575430
600 ohm på bägge sidor låter ju troligt, din multimeter är kanske inte tillräckligt känsligt för att mäta millivolt ac? Du mäter på rätt sätt men om man ska vara petig så är det inte ström du mäter utan spänning, ström är amper och spänning är volt.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1575432
abel1 skrev:Nu har jag mätt på bägge hjulen fram på ac läge men visar bara 0. Men mäter jag ohm så blir de runt 600. Kanske min mätare intr kan mäta så liten ström för den fungerar när jag mäter i vägguttag med ac läget
Du måste ha ett mAC läge fför att mäta kuggkransen, det är väldigt liten spänning. Det är svårt ändå. Analog mätare (med visare) är nog lättare. Hade en sådan, men den låg kvar i båten en vinter........ :-(
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1575496
Du kanske snurrade hjulen för långsamt? :) Man behöver ju lite fart på dom för att få utslag. Eftersom det är fram kan man ju alltid palla upp bilen och starta den, och låta motorn driva hjulen. Då får man mer än tillräcklig snurr på hjulen iaf :D
av abel1
#1575623
Ja hade med sonen o han snurrade riktig snabbt men visa ändå inget. Är kanske dags att införskaffa en ny multimeter. Men har ni nån att rekommendera som är prisvärd?

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]