Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Royan
#1567926
Varför blinkar det snabbare på vänster sida när bilen kommer ut i kylan? Har inte kollat glödlampor för det blinkar ju iallafall.Ibland knakar/knastrar det när det blinkar å låter som det kommer från rattspaken. När jag kör in bilen garaget efter en körning återgår det till det normala. Dä va bättre förr!

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

av sicnarf
#1567927
Byt lampan. Kan vara gammal och sliten. Kolla kontakterna vid bytet för ärg och korrosion. Spruta lite olja i kontakterna. Finns det ärg så har Biltema en speciell olja för ärgbortagning. Kolla dina jordkontakter i motorrummet. Byt blink signal relät eller säkringen
Senast redigerad av 2 sicnarf, redigerad totalt 0 gång.
av Royan
#1567930
sicnarf skrev:Byt lampan. Kan vara gammal och sliten. Kolla kontakterna vid bytet för ärg och korrosion. Spruta lite olja i kontakterna. Kolla dina jordkontaktet i motorrummet. Byt blink signal relät eller säkringen
Men då får jag väl byta både fram å bak för båda blinkar elr en i taget kanske. Relät, sitter det vid spaken elr i motorrummet?
Nåväl, får väl kolla i Haynes. Bussigt.Tack!

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

av Royan
#1567932
sicnarf skrev:Om det är två som blinkar snabbt så är det nog relät/säkringen.
Skulle tro det när det knastrar ibland i rattspakarna.Bild

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

av Royan
#1570405
Royan skrev:
sicnarf skrev:Om det är två som blinkar snabbt så är det nog relät/säkringen.
Skulle tro det när det knastrar ibland i rattspakarna.Bild

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
Det blinka men fort särskilt när det var kallt. Men felet låg hos mig som missat sidoblinkers. BildBildBild Är för gammal för sånt här! Bild

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

av Royan
#1570563
Royan skrev:
Royan skrev:
sicnarf skrev:Om det är två som blinkar snabbt så är det nog relät/säkringen.
Skulle tro det när det knastrar ibland i rattspakarna.Bild

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
Det blinka men fort särskilt när det var kallt. Men felet låg hos mig som missat sidoblinkers. BildBildBild Är för gammal för sånt här! Bild

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
Fick ej loss "glaset" m mejsel så det lossa 2 bitar som limmades dit igen,så nu få man väl adrig loss det nästa gång.Tur att det funka när jag hade slipat på kontaktstiften.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

av Royan
#1570564

Royan skrev:
Royan skrev:
sicnarf skrev:Om det är två som blinkar snabbt så är det nog relät/säkringen.
Skulle tro det när det knastrar ibland i rattspakarna.Bild

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
Det blinka men fort särskilt när det var kallt. Men felet låg hos mig som missat sidoblinkers. BildBildBild Är för gammal för sånt här! Bild

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
Jag fick ej bort "glaset" använde mejsel så det lossa 2 bitar som limmades dit så nu går det nog aldrig att byta glödlampa.Hade tur för det var bara ärg på
kontaktstiften. Tur att det inte var relät som inte går att få tag på mer än på skroten iaf inte på volvo. De borde skämmas!

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ar[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]