Sida 1 av 1

Motorbyte

Postat: sön 14 jan 2024, 18:16
av abel1
Har en volvo 850 1994 som motorn rasat i. Har en 850 1997 stående och tänkte ta motorn från denna.
Är ju dock 144 i denna och 140 i den gamla men vad jag förstått att de inte är nån skillnad.
Är de lättast att koppla ur varje givare/kontakt för sig eller lossa hela huvudstammen i boxlådan och flytta över...?

Re: Motorbyte

Postat: sön 14 jan 2024, 18:36
av Marlboroman
Lämna kabelhärvan i bilen när du lyfter ur motorn om du ändå inte tänkt använda den

Re: Motorbyte

Postat: sön 14 jan 2024, 18:44
av Lucif3r
Vill nog påstå att det är lättare att koppla ur kontakt för kontakt. Så otroligt mycket el är det inte till motorn, många går samman i ett kontaktstycke också(t ex spridarna). Annars är det ju typ bara knacksensorer, vev- och kamaxelgivare, generator, AC och ett par jordkablar.

Re: Motorbyte

Postat: mån 15 jan 2024, 20:02
av abel1
Då kör jag på det. 👍