Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Duke75
#1564805
Håller på att byta kylen på en S70 årsmodell 2000. När det gäller de "stora" skruvarna som monteras en på varje sida underifrån och som fästs i karossen så sitter dessa på ovansidan fast i 2 st vinkeljärn som sitter ner mot karossen och fästs i en stor del i bakelit eller någon typ av hårdplast, denna delen på engelska som jag hittat på en sprängskiss heter front section med volvo oem nr 9151650. Någon kunnig som vet vad dessa järn heter eller har för nummer då jag inte kan hitta dessa på någon sprängskiss, har även varit inne hos volvo och de kan inte heller hitta dessa. Självklart sparade jag dom inte då de var helt sönderrostade och gick i 1000 bitar när jag tog av dem. Tacksam för hjälp!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1564807
c70 tom 003.JPG
c70 tom 003.JPG (276.98 KiB) Visad 454 gånger
Är det dem fästena du menar? För då får man som det ser ut i katalogen byta hela kylarbalken.

Balken verkar heta: 9444709-1
av Duke75
#1564816
Hej

Från de fästen som du har pilar mot så sitter det monterat uppåt och i den stora "plastbiten" som heter frontsection 2 st plattjärn om man kan kalla det så, skulle gissa för någon slags support. Det är dessa vinkeljärn jag är ute efter.
De fästen som du har pilarna mot sitter kvar. Skulle gissa att det går att sätta fast kylaren i karossen utan support från dessa järn, men man vill ju göra saker o ting på rätt sätt.

Hur många mil per år kör du ungef[…]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]

Röret är rätt lätt att ta loss[…]