Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cryx
#1562179
Hej!

Nu är jag så less på min bil! För ett tag sedan så slutade min bil att fungera, den gick att köra i några korta sträckor sen lade den av. Efter en del felsökning berodde det på bränslepumpsreläet och allt var frid och fröjd. Tills efter någon vecka, då började den gnälla på samma sätt igen. Då var det plötsligt själva bränslepumpen i sig som inte ville fungera. Den byttes ut och bilen provkördes runt kvarteret några varv, helt felfritt!

Bilen stängdes av för att förbereda uppfarten och parkera den, men efter det vägra den starta. Jag kan inte komma på vad som är fel. Något som däremot hände var att det rykte ur en slang och vid noggrann undersökning verkar det som att det är hål i denna slang (bilder). Vad är detta? Förstått att det är någon typ av vakuumslang eller nån insug? Går den att byta? Vad måste skruvas upp? Obs att jag verkligen är okunnig när det kommer till bilar, men jag har bra hjälp av min far! :D
Bilagor
v704.png
v704.png (1.21 MiB) Visad 471 gånger
v703.png
v703.png (1.74 MiB) Visad 471 gånger
v702.png
v702.png (2.11 MiB) Visad 471 gånger
v701.png
v701.png (1.17 MiB) Visad 471 gånger
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1562467
Slangen du pekar på hör till vevhusventilationen. Den behöver åtgärdas, men borde inte orsaka att bilen tvärvägrar att starta....
För att byta den måste insuget ner, jag vill allt påstå att det är omöjligt att komma åt med insuget på plats. Men det är ju inget stort jobb direkt, ny insugspackning bör dock monteras.

Tycker även att det är väldigt oljigt på ovansidan av motorn, kan vara så att tändstiftsbrunnarna är totaldränkta i olja. Kolla upp det. Kolla även upp fördelare + rotor, dessa byts alldeles för sällan och kan mycket väl orsaka totalt driftstopp.

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]