Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vrmlnd
#1564667
Du borde läsa ut koderna med en mer potent felkodsläsare. Du har ju en felkod som tänder motorlampan till och från, som du inte får ut, kan mycket väl finnas fler som ligger lagrade
Användarvisningsbild
av AlexanderPope
#1564671
Så VIDA och Icarsoft är skit säger? Intressant iaktagelse. Så vad för proffsystem ska man köpa då?
Både VIDA och Icarsoft säger samma sak, så jag får inte ihop att en felkodsläsare för 200€ är skit? Felet på katten är bakre lamdasonden, Bilia har monterat fel katalysator. De tog turbo istället för sugmotor. Vilket gör att bakre lamda ger felvärde, löses enkelt med en delete lamdasond t ex en från Cellfix. Du är helt borta från ämnet nu.
av vrmlnd
#1564723
Du skriver aldrig att du använt VIDA och hänvisar till en kod som uppenbart inte kommer från VIDA, du nämner öht inte att det finns fler koder heller, därifrån drar jag mina slutsatser. Har inte skrivit att iCarsoft är skit, men förstår att du älskar den med tanke på att du blev lite kränkt när jag påpekade att det finns bättre. Själv tycker jag att felkoder är ett bra hjälpmedel som helt klart är inom ämnet, men är man inte intresserad av det får man ju byta ut del för del tills det fungerar, lycka till!
Användarvisningsbild
av AlexanderPope
#1564727
Jag har skrivit att felkoderna har inte med saken o göra. Hela den här jäkla historien med motorstrul började efter jag bytte halvljusen p g a reflektorn var paj enl. besiktningen vilket inte heller borde ha med saken o göra.
Jag kan öht inte komma på mer var jag ska leta.
av vrmlnd
#1564730
Det är ju en bra början för att felsöka i alla fall. Om strulet kom direkt efter halvvljusbytet så finns det en chans att det har ett samband. Kolla över kablage vid halvljusen, ifall något har hamnat i kläm eller skavts av eller att dom lossats och återmonterats korrekt, framförallt kablar till batteri, ifall du hade av dom när du bytte strålkastare. Tomgångsmotorn sitter nära, men borde inte ge dom symptomen osv..

Bränslepump finns på bensinmodellerna,[…]

Hej Hasse och tack för ditt svar. Läsar[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna är[…]

Jag använder numera vanlig "brännar[…]