Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1559983
Tjena! jag har letat i varenda vrå på hela internet känns det som men kan inte hitta någon vidare info om detta. Jag hade planerat att sätta in en slangvärmare från biltema i min v70. Anledningen till detta är att jag behövde någon relativt billig lösning för att den inte ska lämna mig strandad i fjällen i vinter (igen).
Mitt problem är att jag inte kan hitta någon information om det ens går att ha slangvärmare på min bil eller om det bara är en sån kontaktvärmare som gäller?
Min andra fråga är: ifall det går att ha en slangvärmare, vet någon vilken storlek det ska vara samt vart den ska monteras? Biltema säljer nämligen en modell som är 34mm och en 32mm.

Tack på förhand!
#1560039
Calix har slangvärmare till första versionen av V70 samt även montageinstruktioner. Delarna finns förslagsvis att köpa på Skruvat.se
Se bifogad länk https://www.calix.se/produkter/soek-pro ... 1129612890
Det finns kontaktformulär, fråga om det passar på en 2,4 turbo(passar tydligen på 2,3 turbo).
Lite udda är inkopplingen på kupevärmarkretsen, senare instruktioner för V50 -T5/2.4 är inkoppling på oljekylarkretsen,fråga om det också...
/Hasse
Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]