Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av equium
#1576262
Ganska säker att nyckelkoden sitter i både immobilizerboxen och i ECU i motorutrymmet. Enklaste borde ha varit att beställa ett nytt tändingslås på Volvo anpassat till originalnyckeln. Annars behöver du nyckel, immobilizerbox och ECU från samma bil.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1576303
equium skrev:och i ECU i motorutrymmet.
Inte på en -98a, nej.
ECU'n lyssnar bara efter en ok eller inte-ok signal från immoboxen. Allt som har med hurvida det är rätt nyckel osv sköts helt och hållet av immoboxen. Därav går det alldeles utmärkt att byta ECU i 96-98 rakt av. Går dessutom alldeles utmärkt att fejka ok-signalen till ECU'n, men den koden har jag förlorat i en HDD crash för nått år sedan, inte för att jag skulle gett ut den ändå men... :P
av equium
#1576400
Lucif3r skrev: ons 17 apr 2024, 15:52
equium skrev:och i ECU i motorutrymmet.
Inte på en -98a, nej.
ECU'n lyssnar bara efter en ok eller inte-ok signal från immoboxen. Allt som har med hurvida det är rätt nyckel osv sköts helt och hållet av immoboxen. Därav går det alldeles utmärkt att byta ECU i 96-98 rakt av. Går dessutom alldeles utmärkt att fejka ok-signalen till ECU'n, men den koden har jag förlorat i en HDD crash för nått år sedan, inte för att jag skulle gett ut den ändå men... :P
Tack för info :-)

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]