Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iRunfast
#1541974
Mors,

Just köpt en V70 -99 GLT Grayline manuell. I fint skick, stått många år så det finns att göra.
Har en äkta Diceenhet i en låda hemma och tänkte att den kan jag ju kanske använda för att ta reda på varför motorlampan lyser, mm :)

Frågor:
1. Är Dicen kompatibel med min bil B5254S (V70 -99)
2. Var laddar jag ner, Google och hoppas på en hyfsat ok källa?
3. Kommer köra en gammal laptop som dedikerad Vidamaskin, är det Win7/64 som är bäst, eller rent av XP?
4. Hur funkar det med licensen, följer den med i installationspaketet? Är det legalt i dag eller måste jag hålla på att hacka registret för att få igång grejerna? Är inget problem bara jag vet hur jag ska förhålla mig till installationen.

Alles!
Tack för hjälp!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1542017
1. Om det är den 'nya' modellen med sepparata tändspolar och elektroniskt gasspjäll så ja.
2. Google.
3. Win7 är bäst. Nyare kan vara ett halvt h-e att få igång vida på, uppdaterat win10 är snudd på hopplöst.
4. Dom är i regel för-crackade. Inte lagligt. Du som använder bör inte behöva göra något mer än att installera det dock.
Användarvisningsbild
av iRunfast
#1542022
Oj, inte kollat vad jag har för spjäll, men antagligen elektroniskt? Min bil är tillverkad januari 99.
Om jag har gamla spjället funkar inte Vida?
Bra svar, tack!
av Gelis
#1542134
Vadis fungerar men då måste du också ha interfacet VCT2000, vilket är svindyrt även begagnat om man nu hittar något.
av qunasfoma
#1547472
Jag har vida att gå på en ssd och jag har precis köpt en ny bärbar dator och jag ville få den att fungera med min nya bärbara dator. Min gamla var en hk och jag kopplade in den och det fungerade utmärkt. Min nya är en MacBook och jag vill få den att fungera på Mac.

All hjälp uppskattas
av qunasfoma
#1547654
qunasfoma skrev: mån 17 jul 2023, 14:10 Jag har vida att gå på en ssd och jag har precis köpt en ny bärbar dator och jag ville få den att fungera med min nya bärbara dator. Min gamla var en hk och jag kopplade in den och det fungerade utmärkt. Min nya är en MacBook och jag vill få den att fungera på Mac https://xender.vip/.

All hjälp uppskattas
I got this,...
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.