Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ljungström
Verkar väl vara en bra och seriös bil.
Användarvisningsbild
av ketto
hmmm -00, kolla om dom har bytt de elektroniska gasspjället!
Användarvisningsbild
av freak1
ketto skrev:hmmm -00, kolla om dom har bytt de elektroniska gasspjället!
OK, brukar de krångla? Han har ju haft trygghetsavtal, om det hade krånglat bör det vara bytt.
Hur upptäcker man att det är kass????
Användarvisningsbild
av ketto
freak1 skrev:
ketto skrev:hmmm -00, kolla om dom har bytt de elektroniska gasspjället!
OK, brukar de krångla? Han har ju haft trygghetsavtal, om det hade krånglat bör det vara bytt.
Hur upptäcker man att det är kass????
ja, dom brukar krångla! Är nåt me enheten som strular iaf!

Om ja inte minns helt fel så svarar den inte lika bra på gas om den är kass och att den ger felkod! Nån annan kanske vet mer!
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Kolla dekalen på spjället. Är den gul är det den nya typen, är det den gamla dåliga (marelli) så är den silverfärgad.
av Gemini__
Annars verkar den perfekt, enägarabilar är det absolut bästa. Lite sedvanlig prutning på det där så blir det kanon, lycka till. ;-)

Mvh:
Thomas
av Kena
Har en likadan fast månsandfärgad. Har bytt styrleder, handbromsbackar, och haft bekymmer med gasspjället som dock räckte med att rengöras (tjuvstannade när man släppte gasen). Så det kan väl kollas och förrutom det oljeläckage mellan motor-växellåda. Har haft den 7-11500 mil. ångrar bara lite att jag inte köpte en med turbo fast den är väl kanske inte den slöast bil du kan köpa.
av TDI
Ha i tanke att när nu nya V70 börjar komma ut till kund så rasar priserna rejält på dessa gamla sorgebarn, blev bjuden 62000 för min V70 Tdi -99 så inte är bensinaren nå mycket mer värdefull, satsa på en japanare av senaste modell är mitt råd :roll:
Användarvisningsbild
av freak1
Jaha, då har man köpt en v70, f-n känner mig alltid lurad när jag köpt beg bil :( . Bilen är i toppskick inte ett märke någonstans :D , gick inte att pruta en krona :cry: . Telefonen ringde 2 gånger den timmen jag var där, folk som ville komma och titta. Söker man på blocket efter just denna årsmodell och miltal så ligger den ganska rätt i pris. Ska nog gå bra med den, om inte så finns ju hjälp att få på detta eminenta forum :D .

Efter kopplingsbytet hängdes troféern[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]