Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fxr-90
Hej, Har en V70-98 GLT Med B5254S-motorn..Helt plötsligt började den rycka och dö på tomgång. Stannade vid macken och då vallade tomgången mellan 500-1200 varv och rök svart...Tror att det är luftmängdmätaren..Eller har någon annan ett tips om vad det kan vara. Tomgångsmotorn jobbar så gott den kan iallafall..

Mvh Jerry.
Användarvisningsbild
av fxr-90
Märkte idag att det blir ett annat sugljud när den börjar valla på tomgången.....ska testa att lyfta på oljepåfyllningslocket imorgon och se om det blir någon skillnad...Bytte iallafall fördelarlock och rotor,det såg ut som någon hade haft ett biologi-projekt där...kanske inte så konstigt efter nästan 5000 mil...
Användarvisningsbild
av fxr-90
Har nu konstaterat att det är luftmängdmätaren...Nu behöver jag bara veta vad Bosch-numret är så jag vet vad jag ska leta efter.Det står 765 29 1 B som verkar vara ett serienummer..nedanför där så står det 106.
Användarvisningsbild
av fxr-90
Tydligen är numret 0280217107.
Användarvisningsbild
av fxr-90
Lite kärlek och en bättre begagnad luftmängdmätare så spinner bilen som en katt.
Användarvisningsbild
av Nexus
grattis :lol: . Jag börjar snart oxå svara själv på mina frågor för man tycks få bäst svar då :wink:
Mvh mange
Användarvisningsbild
av fxr-90
Jo..så är det väl...men man kanske ställer frågor som redan är besvarade hundra gånger tidigare i andra trådar..men jag hittade ingen som riktigt passade in.
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Hur som helst så är det iaf kanon när folk meddelar hur de löst problemet, så lösningen kommer andra till del. Heders! :)

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]