Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pop
#1535424
Köpte precis en jättefin S70 -98 144 hk motorn.

Men jag har märkt att den går lite oroligt på tomgång.

Nu har jag inte kollar nämre med felkoder eftersom jag precis har köpt den ;-)

Är det något som är man ska kika nämre på


Är det skillnad på gång på 144 hk och min 165 hk från 99?

Det är en konstig fråga jag vet men frågar ändå :P
Användarvisningsbild
av Svanis
#1535460
Om det var dags att tanka hade jag börjat med tanka + injectorcleaner.

Helt annat styrsystem på 144hk samt enbart 10ventiler, kanske ger någon annan upplevelse, har själv enbart haft 20V på mina bilar.
Användarvisningsbild
av Svanis
#1535461
Servicehistorik kanske indikerar om det är dags eller slarvat med exvis luftfilter, bränslefilter
Användarvisningsbild
av Svanis
#1535462
Sen en sak förstås det är något som folk låter bli att byta, nämligen tändkablarna.
Där brukar det gömmas några bortsprungna hästar 🙂
Användarvisningsbild
av Svanis
#1535463
pop skrev: sön 26 mar 2023, 18:27 ..,,,.Nu har jag inte kollar nämre med felkoder eftersom jag precis har köpt den…..
Grattis till köpet, hoppas du blir nöjd.

Tänk på att det är blinkkoder på det styrsystemet.

Därmed ingen idé pröva köpa felkodsläsare från Biltema(De påstår att deras funkar till alla motortyper, men det är tydligen inte sant)
av pop
#1535469
Svanis skrev: sön 26 mar 2023, 20:34 Om det var dags att tanka hade jag börjat med tanka + injectorcleaner.

Helt annat styrsystem på 144hk samt enbart 10ventiler, kanske ger någon annan upplevelse, har själv enbart haft 20V på mina bilar.
Det är min tanke med,

Tankade i shell v power 98 okt nu till att börja med. :-D

Kan vara så som du skriver att det är skillnad på gången på motorn.
av pop
#1535470
Svanis skrev: sön 26 mar 2023, 20:37 Servicehistorik kanske indikerar om det är dags eller slarvat med exvis luftfilter, bränslefilter
Det är en riktigt bra service historik på den och var en pedant som ägde den innan . :-D
av pop
#1535471
Svanis skrev: sön 26 mar 2023, 20:40 Sen en sak förstås det är något som folk låter bli att byta, nämligen tändkablarna.
Där brukar det gömmas några bortsprungna hästar 🙂
Det var faktiskt min första tanke med att byta dessa, Var köper man sådana bäst någonstans?
av pop
#1535473
Svanis skrev: sön 26 mar 2023, 20:52
pop skrev: sön 26 mar 2023, 18:27 ..,,,.Nu har jag inte kollar nämre med felkoder eftersom jag precis har köpt den…..
Grattis till köpet, hoppas du blir nöjd.

Tänk på att det är blinkkoder på det styrsystemet.

Därmed ingen idé pröva köpa felkodsläsare från Biltema(De påstår att deras funkar till alla motortyper, men det är tydligen inte sant)
Vad är blinkkoder på systemet? :-o

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]