Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1536507
Hoppas för din skulle att reläet var lösningen. Jag har samma fel på min -98 B5252 144hk. Har testat å bytt massor med grejer inkl relä. Inga felkoder. Startar alltid, men kan dö efter 2sec. Kan ibland krävas 20-30 startförsök, men kan också starta problemfritt en månad. Har den väl startat funkar den 100%. Köpte den billigt av en kompis som givit upp att kunna lösa problemet. Jag är inne på något slags jordfel eller kabelbrott och att dator kanske får en spänningsdipp av startmotorn. Jag greppar efter halmstrån...
#1536683
DayDreamer skrev:Min S70 gjorde likadant som du beskriver med varvtalet när man frikopplar. Värre blev det då även AC var på å jobbade. Hittade aldrig vad det berodde på.
Jo du, idag har jag det nöjet att berätta att det där beteendet, det upphörde samtidigt som bränslepumpsreläet byttes ut till ett nytt.
Har inte förrens igår tänkt på att det strulet samtidigt har upphört, kört nu i 2dagar och varit uppmärksam på just detta.

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]