Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1531210
Ny reglage panel inkopplad...ingen skillnad. Stendött allt! ???
Kollade du om avlastningsreläet 2/30 dra åt vid tändning påslagen (I/II) och att säkringen 31 är ok? Högst upp i mitten på ritningen. Säkring 5 skulle ju vara ok därför att du fick fart på fläkten när du kopplade förbi effektstegen (om jag minns rätt).
F070652C-8F0D-4095-AE04-07C6ED8C1CA7.jpeg
F070652C-8F0D-4095-AE04-07C6ED8C1CA7.jpeg (359.48 KiB) Visad 1174 gånger
CEC9F056-E6BB-4885-9CF2-B4095894F5CB.jpeg
CEC9F056-E6BB-4885-9CF2-B4095894F5CB.jpeg (401.8 KiB) Visad 1174 gånger
Hälsning Danne
#1540270
Uppdatering..Överlämnade bilen till volvo för felsökning i 4 timmar, dom lyckades inte heller. Servicekillen blev frustrerad på slutet och vred startnyckeln av och till, helt plötsligt startade den för ett kort ögonblick. Glömde fråga vad som händer om nån sensor pajat, glömde även fråga om dom testat dessa....nån av er som vet??!
#1540275
Hej Daniel78. Jag blev intresserad utav det du sa om avlastningsreläet. Enligt ritningen verkar det ligga under instrumentbrädan, men många relä där..nån kännetecken på vilket det är ska jag kolla upp snarast. Annars hör jag me volvo var de sitter..Tusen tack för elschemat..hade bara haynes (skitbok) som ej inkluderade. Ecc anläggning....tändes ett litet hopp ialla fall....
#1540788
Tack för bilden daniel78, detta relä är bytt men ska kolla att det går fram ström till reläet framöver. Har den inlämnad på volvo just nu för reparation av skadeärende...återkommer med uppdatering👍
#1542796
Hej daniel78, inget funktionsfel angående reläet och d du nämde.. har bokat in en ny felsökning för 1500 med samma kille, och bad honom ta vid där han slutade. Det fanns inget fel via + sidan...det är nåt annat. Han sa ( om jag minns rätt)...att det styrs utav jordsidan... Höll på i tre timmar sist...funkar det inte nu denna gång vet jag inte vad jag gör. Allt är ju stendött..kan inte manövra varken spjäll eller värme..Kommer uppdatering efter den 7 juni🤔😉
#1543843
volvo hittade ej felet. själv har jag listat ut att felet ligger nånstans emellan diagnostikenhetens första kopplingsplint (24:2) och panelen. Inkopplad trå till B1 lyser lampan med fast sken, drog därefter ur båda plintar ill effeksteget samtövriga plintar till kupefläkt...ingen reaktion.Även kopplat ur panelen helt. MEN plockade isär plint (tror det är 24:2 eller plint 24:11 DÅ slocknade lampan...Så nånting är felande däremellan...ska öppna upp under rattlåset och kolla. Annars blir det väl till och öppna upp härvan o se om nåt hänt..kommer nån på nån bra idè..så skriv gärna ner det..är tacksam för alla möjliga tips
av Erik Å
#1543858
Det lär gå att skifta plats på relä 105 och 106 för att se om symptombilden ändras, de påstås vara exakt samma sort..
Båda styrs av rattlåset, det ena drar vid läge II och strömförsörjer belysning, AC och det mesta i kupén, det andra drar både vid läge II och III och matar motorstyrning och allt annat som behövs för att motorn ska gå. Tanken är att bryta bort onödiga förbrukare vid läge III så att startmotorn prioriteras, därför har man två separata reläer.

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]