Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1526357
Nexus skrev: mån 09 jan 2023, 19:34 på bilden är kabeln till motorvärmare. Eller menad du den som kabeln sitter på med kattstrypare? kan vara så att kattstryparen gnagt hål på slangen/ röret
Menar den med kattstrypare. Är så förbannat svårt å se var de läcker ifrån så tänkte om nån visste lite mer exakt vilken slang som det går bensin i
#1526377
Vad jag kommer ihåg så är bränsleslangen (och returledningen som går intill) släta svarta halvstyva plastslangar typ 8mm i diameter.
Det är dock fullt möjligt att minnet sviker :-D
Följ dem från bränslefiltret och framåt på högersidan. Möjligen går de under en skyddskåpa under golvet men framme vid torpedväggen där de böjer av uppåt är jag rätt säker på att de blir synliga.
#1526380
Erik Å skrev: tis 10 jan 2023, 00:55 Vad jag kommer ihåg så är bränsleslangen (och returledningen som går intill) släta svarta halvstyva plastslangar typ 8mm i diameter.
Det är dock fullt möjligt att minnet sviker :-D
Följ dem från bränslefiltret och framåt på högersidan. Möjligen går de under en skyddskåpa under golvet men framme vid torpedväggen där de böjer av uppåt är jag rätt säker på att de blir synliga.
Okej! Får fortsätta felsöka när jag kommer hem idag. Väldigt drygt fel dehär då jag aldrig grejat just med dehär
#1526476
Haynes är god hjälp om man tänker skruva själv. Men just i det här fallet tvivlar jag på att den hjälper dig att hitta läckan.
Kolla på ditt bibliotek, ibland har de Haynes-manualer i referenshyllorna. Man ska ha bra tur om de råkar ha rätt bilmodell men man kan i alla fall se hur de brukar vara upplagda :-)
Svenska översättningarna brukar dessvärre vara gjorda av någon med väldigt begränsad kunskap om bilar, det kan faktiskt vara så att den engelska utgåvan är mer lättbegriplig.

För att återgå till läckan, om du hittar bränsleledningarna under golvet så går de båda i princip direkt till fuel rail. Minns inte riktigt om de rundar motorn på höger sida, rimligen är det så för att hålla dem långt bort från avgassystemet. Så antingen är någon av slangarna skadad på vägen runt motorn eller så är det nånstans på fuel rail det läcker..
#1526850
Erik Å skrev: tis 10 jan 2023, 20:35 Haynes är god hjälp om man tänker skruva själv. Men just i det här fallet tvivlar jag på att den hjälper dig att hitta läckan.
Kolla på ditt bibliotek, ibland har de Haynes-manualer i referenshyllorna. Man ska ha bra tur om de råkar ha rätt bilmodell men man kan i alla fall se hur de brukar vara upplagda :-)
Svenska översättningarna brukar dessvärre vara gjorda av någon med väldigt begränsad kunskap om bilar, det kan faktiskt vara så att den engelska utgåvan är mer lättbegriplig.

För att återgå till läckan, om du hittar bränsleledningarna under golvet så går de båda i princip direkt till fuel rail. Minns inte riktigt om de rundar motorn på höger sida, rimligen är det så för att hålla dem långt bort från avgassystemet. Så antingen är någon av slangarna skadad på vägen runt motorn eller så är det nånstans på fuel rail det läcker..
Okej! Ja jag får upp bilen på lyft idag så ska börja felsöka riktigt och se om jag kan få det att funka idag. Återkommer med svar
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]