Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av moffa699
#1513608
2 loud skrev: tis 27 sep 2022, 23:10
moffa699 skrev: mån 26 sep 2022, 22:42 Sitter ett relä intill säkringarna under motorhuven,är ett rött relä,bytte på min och det var märkt 103
ladyes lads and gentlemens ,,, we got a winner ,,, skulle åka till garaget idag och söka ner detta ,,, och naturligtvis tvärdör bilen i en stor korsning ( vart sitter sensorn som utlöser katastrofer på fel ställen hela tiden ? ) och eftersom detta är en automat så kunde jag ju heller inte dra mig ur korsningen med starten ,,, rulla är heller inte och tänka på då jag är lårbensamputerad .. fick så slutligen hjälp av en förbipasserande kommunalarbetare i kommunens tjänstebil att ta mig ur korsningen och tog fram min magiska felsökningsvätska BRAKE CLEANER ,, lyfter på slangen som går in i luftburken och sprayar in ett par skvättar ,,, vrider på nyckeln och javisst ,, bilen startar för att snabbt dö igen ,,, får tag på en snubbe som släpar mig (och bilen ) till garaget ,, lyfter locket på säkringsdosan och drar ut det röda relät märkt med 103 ,,, kollar märkningarna på relät 31 31b 15 och 87 ,,, och ansluter en kabel ner i relähållararens 87 stift och matar den med plus från huvudsäkringsdosan och då startade bilen som den skulle ,,, lyfte kåpan på relät och fann en del elektronik ,, inga brända komponenter eller synliga skador ,, åker så till skroten och hämtar ett nytt relä ,, kopplar bort den temporära strömmatningen och trycker i relät och bilen funkar U.A efter detta ,,, så felet inringat och löst även fast scenariot var väääldigt ologiskt så lägg detta scenario på minnet och det röda relät som styr matningen till bränslepumpen ..
Gott för dej att det löste sej
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1513860
2 loud skrev: ons 28 sep 2022, 12:15
Erik Å skrev:Det är väl inte helt ovanligt att bränslepumpen ger upp, verkar vara nr 2 efter reläet..
har du någonsin varit med om en bränslepump som dör och sen kan återstartas direkt ?
Jag har, på min fars 855GLT -95.
Trodde naturligtvis att det handlade om relät så fokus låg så klart där till en början, men det visade sig vara pumpen (den gick otroligt trögt halva varvet när jag sedan undersökte den), så den pumpen gick lite som den själv ville...

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]