- ons 28 sep 2022, 19:47
#1513608
2 loud skrev: ↑tis 27 sep 2022, 23:10Gott för dej att det löste sejmoffa699 skrev: ↑mån 26 sep 2022, 22:42 Sitter ett relä intill säkringarna under motorhuven,är ett rött relä,bytte på min och det var märkt 103ladyes lads and gentlemens ,,, we got a winner ,,, skulle åka till garaget idag och söka ner detta ,,, och naturligtvis tvärdör bilen i en stor korsning ( vart sitter sensorn som utlöser katastrofer på fel ställen hela tiden ? ) och eftersom detta är en automat så kunde jag ju heller inte dra mig ur korsningen med starten ,,, rulla är heller inte och tänka på då jag är lårbensamputerad .. fick så slutligen hjälp av en förbipasserande kommunalarbetare i kommunens tjänstebil att ta mig ur korsningen och tog fram min magiska felsökningsvätska BRAKE CLEANER ,, lyfter på slangen som går in i luftburken och sprayar in ett par skvättar ,,, vrider på nyckeln och javisst ,, bilen startar för att snabbt dö igen ,,, får tag på en snubbe som släpar mig (och bilen ) till garaget ,, lyfter locket på säkringsdosan och drar ut det röda relät märkt med 103 ,,, kollar märkningarna på relät 31 31b 15 och 87 ,,, och ansluter en kabel ner i relähållararens 87 stift och matar den med plus från huvudsäkringsdosan och då startade bilen som den skulle ,,, lyfte kåpan på relät och fann en del elektronik ,, inga brända komponenter eller synliga skador ,, åker så till skroten och hämtar ett nytt relä ,, kopplar bort den temporära strömmatningen och trycker i relät och bilen funkar U.A efter detta ,,, så felet inringat och löst även fast scenariot var väääldigt ologiskt så lägg detta scenario på minnet och det röda relät som styr matningen till bränslepumpen ..