Dessa vagnar ligger väldigt lågt i pris, speciellt utan turbo. Så här spelar vissa andra saker in på slutpriset... När blev den senast besiktad? Hur ser besiktningshistoriken ut? Hur mycket är kvar på skatten? Hur bra är däcken? Fungerar AC'n? Och, med dagens bensinpriser, hur mycket bränsle kommer vara i tanken vid köp?

osv osv.
Mellan tummen och pekfingret är den värd mellan 8 och 15k. Bessad och påställd, givetvis.
Det är ju dock en V70 i sin enklaste form.. 10V motor, vanlig plast-inredning, rostig baklucka, bakrutetorkare som enl. bild inte ser ut att fungera... Ja, en standard V70 helt enkelt. Den enda lilla detalj jag kan se som inte anses standard är värme i baksätet, men det är knappast värt tusenlappar vid försäljning...
Personligen, utifrån den info som getts i tråden, skulle jag inte ge mer än 8 för den, 9 om vinterdäcken är fina och bra. Men då ska den vara bessad och påställd.
Är den obessad så skulle jag inte ge en krona mer än 6k för den, men då krävs att föregående bes.papper ser bra ut osv, annars sjunker priset ännu mer väldigt väldigt fort.
Det finns så många andra V70 till salu att köparen kan välja och vraka bäst den vill. Det krävs något väldigt speciellt för att få ut närmare 15k för en gammal V70. Tvivlar starkt på att ens min T5a är värd 15k på dagens marknad...
edit: mängden bensin i tanken var halvt skämt och halvt allvar... Jag ville poängtera att dessa bilar ligger så lågt i pris att en sån sak faktiskt har betydelse.