Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GransmalaStefan
#1508596
Har letat i trådar här och felsökt i 2 veckor nu. Känner mig otroligt inkompetent. Har en 850 -94 automat med 20V 170hk. Den startar ibland och går en stund. Alltid olika länge och vid olika belastning. Har byglat startspärr, mätt upp vevaxelgivare, har spänning på tändspolen, åtgärdat bränslereläet. Är det någon som vet hur signalen på tändspolens - ska se ut vid start. Jag har konstant kurva på + och en aningen taggig 12V på - sidan när jag mäter med oscilloskopet. Ska jag mäta - till jord eller + till - på tändspolen? Måste kamaxelgivaren funka för att motorn ska starta? Alla tips mottages tacksamt!
#1508871
Nu har jag testat kamaxelgivaren med oscilloskopet. Fick en fin fyrkantskurva på den som växlade mellan 0 & 5V. När jag drog ut signalkabeln från givaren tvärstannade motorn. Tråkigt nog gick testet fruktansvärt bra. Motorn gick i 45 minuter och kunde återstartas gång på gång. Trodde felet var glappkontakt i kamaxelgivaren, men givetvis inte. Nu vägrar plåthögen att starta igen. Ska testa imorgon när jag har lite mer tid.

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]