Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robert2029
#1508263
volvo xc70 2.5t årsmodell 2003

Jag åkte till min garage med min Volvo xc70 min andra bil Mercedes clk 200 år 2003 var batteriet urladdad och fick ta start kablar för att starta den med hjälp av min Volvo xc70 öppnade bagaget tog bort kåpan som skyddar batteriet satte plus kablen på Volvo och lika dant på Mercedes och minus också. Starta Mercedes bilen medans Volvo bilen va igång. Tog av båda cable och jag tänkte att jag kör en runda med min Mercedes för att ladda batteriet jag parkera ner Volvo xc70 inga problem så långt. Kom tillbaka parkerade Mercedes i garaget och sedan satte mig i Volvo xc70 vred på nyckeln men den startade ej kollade igenom säkringarna i bagaget och vid ratten de va 2 säkringar som slog ut. Bytte dom sen gick det igång. Efter det kom SRS Airbag Service snarast lampa Up, jag visste inte vad de betyder utan bara körde så i två dagar sen börja instrument belysning strula den visade 39 grader varmt ute, inte så långt efter medans jag kör så dör all elektronik i bilen radio, heljus alla lampor all elektronik död instrument panel med hastighet mätare bensin mätare alla mätare helt död motorn fortfarande är igång så jag parkera till närmaste pakrering stängde av motorn sen gick den ej att starta mer

Kollade alla säkringar igen inget fungerade men efter ett kort tid medans jag håller på med kolla säkringar fick jag all ström tillbaka förutom radio och instrument panelen helt död och bilen startar inte men start motor snurrar runt när man vrider på nyckel. Lämnade in den på Volvo de gjorde felsökning men fick en osäker svar dom sa att CEM elcentral är problem men dom är osäkra de ville göra ytterligare felsökning för att säkerställa att det är CEM som är problemet och det skulle kosta mig bara 5000 för undersökningen vilket jag tyckte är för mycket för en gammal bil. Vet någon vad felet kan va? Har någon haft samma problem eller liknade på era Volvo?? Uppskattar alla svar och hjälp

Jag svarade i din tidigare tråd också […]

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]