Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1512909
Svanis skrev: mån 18 jul 2022, 23:01 Märkligt med en T5 som saknar sådant.
Import?

Kanske någon som pillat dit de säkringarna bara.

Men min gissning är borttappade/defekta fjärrkontroller.
Mottagaren för dessa sitter bakom mätarhuset, åtkomligt via lyfta bort övre del / locket av instrumentbrädan
1BBA05AE-5C1F-4FA6-82BB-CE321B4C9790.jpeg .
Locket sitter med 11skruvar.
2E5E0028-DD37-4E72-B56D-950D8ADFF975.jpeg
.
Men har du airbag på passagerarsidan så tillkommer arbete, då bör du först koppla bort batteriet 30minuter, därefter demontera handskfackets insats med 6-8skruvar och sedan koppla loss airbag-kontaktstycket samt lossa de 3st 6-kants 10mm skruvar som stabiliserar airbagen i locket, mot instrumentbrädan.

Så finns mottagare där redan, så ska man åtminstone på 97-98 tydligen enkelt kunna läsa in fjärrkontroller, enligt vad jag läste mig till igår i infoavsnittet i androidappen ”850 obd-II”.
Visar sig att jag inte hade den där lådan, så det blir till att fixa det i framtiden, tog mig tills förra helgen att ta bort den där panelen 😂
#1514713
Svanis skrev: mån 18 jul 2022, 23:01 Märkligt med en T5 som saknar sådant.
Import?

Kanske någon som pillat dit de säkringarna bara.

Men min gissning är borttappade/defekta fjärrkontroller.
Mottagaren för dessa sitter bakom mätarhuset, åtkomligt via lyfta bort övre del / locket av instrumentbrädan
1BBA05AE-5C1F-4FA6-82BB-CE321B4C9790.jpeg .
Locket sitter med 11skruvar.
2E5E0028-DD37-4E72-B56D-950D8ADFF975.jpeg
.
Men har du airbag på passagerarsidan så tillkommer arbete, då bör du först koppla bort batteriet 30minuter, därefter demontera handskfackets insats med 6-8skruvar och sedan koppla loss airbag-kontaktstycket samt lossa de 3st 6-kants 10mm skruvar som stabiliserar airbagen i locket, mot instrumentbrädan.

Så finns mottagare där redan, så ska man åtminstone på 97-98 tydligen enkelt kunna läsa in fjärrkontroller, enligt vad jag läste mig till igår i infoavsnittet i androidappen ”850 obd-II”.

Idag installerade jag en sån låda från skroten, Meen den vill inte gå in i programmeringsläge, den här lådan vid handskfacket testade jag även att sätta dit och försöka igen men inget hände ändå, förstår inte varför det inte vill funka?

Som jag ser det är det bilen som inte vill gå in i läget för programmering, och lampan som blinkar i mitten slocknar helt när tändningen är på. Några råd?
#1514848
Ja, S/V70 går inte programmera själv som lekman. Såvida du inte är en av dom ytterst få som äger en VCP-2000 för ca 20laxar :-D

Vi kan alltid hoppas på att någon knäcker det och gör det möjligt i framtiden, likt egen tuning av Motronic4.4..... Men efter 22+ år utan några framsteg så är det väl tveksamt...
#1514933
Lucif3r skrev: lör 08 okt 2022, 17:34 Ja, S/V70 går inte programmera själv som lekman. Såvida du inte är en av dom ytterst få som äger en VCP-2000 för ca 20laxar :-D

Vi kan alltid hoppas på att någon knäcker det och gör det möjligt i framtiden, likt egen tuning av Motronic4.4..... Men efter 22+ år utan några framsteg så är det väl tveksamt...
Är nog inte teknisk kompetens som är bristen, utan intresse. Eller jo, nu efter ett tjugotal år är väl den tekniska kompetensen på upphällningen för just det här.
Mängden bilar och bilägare med behov av en lösning är tyvärr försvinnande liten.

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]