Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1506201
Man behöver vara väldigt specifik i sökningen ibland.
Sök på "850 OBD-II"
Exakt så.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1506210
Eller så loggar han in på datorn med sitt gmail konto och startar nedladdningen därifrån; https://play.google.com/store/apps/deta ... l=sv&gl=US

Där kommer det även stå om appen är inkompatibel med telefonen man vill installera den på - vilekt skulle förklara varför den inte hittas i telefonens playbutik.
Fast tycker det vore konstigt om den är det, då t om min gamla S4 Mini(som kör android 6 har jag för mig..) rapporteras som kompatibel... Tyvärr vet jag inte på rak arm vart jag fysiskt gjort av den telefonen, så kan inte kolla i den om det stämmer :-D
Användarvisningsbild
av Svanis
#1506555
Svanis skrev: lör 23 jul 2022, 21:37 Jag har iaf beställt en v1.5 nu, inte för att jag är i direkt behov då jag har vol- fcr i laptop, men jag är envis och vill gärna ha något med i bilen vid långresa, laptopen blir ju liksom kvar hemma.

Nu ville jag ha den omgående, så blev en billig från teknikproffset.se, hade helst beställt en dyr - men ville inte vänta 3veckor på lev.
Utgår ifrån att den inte funkar med appen, men värt en chans -vissa andra köper ju lotter.
Jaha ja, hämtade den nya igår, men inte fick jag en v1.5-mini inte, då Teknikproffset skickade fel typ.

Den de skickade hade enkelt kretskort, vilket är korrekt på en v2.1- mini.
(Misstänker det är en sån de skickat.)

En v1.5 -mini med genomsiktlig blå plast ska vara dubbla kretskort för att rymma alla komponenter som krävs för att hantera äldre protokoll också.
(T.o.m. deras egen produktbild visar på dubbla kretskort)

Blir till att släpa med laptopen nu på långturen, hade hoppats slippa det .
av DanielLindsten
#1506861
Tillbaka från semesterresa nu. Har provat nu med både min gamla elm wifi och den mini bluetooth jag köpte men fick felmeddelandet om att adaptern inte är kompatibel med båda. Har hittat och köpt appen i en annan gammal samsung. Det måste varit något med hans googlekonto som gjorde att appen inte dök upp. Finns det någon ni vet funkar?
Användarvisningsbild
av Svanis
#1506896
Har inte hunnit hämta ut, men ska tydligen den här gången, ha fått en v1.5 till utlämningsstället nu.
Återkopplar troligtvis på måndag.

(Jag bad de kontrollera att ersättningsprodukten hade dubbla kretskort -annars ingen idé att skicka)
Användarvisningsbild
av Svanis
#1506976
Svanis skrev: sön 31 jul 2022, 00:30 Har inte hunnit hämta ut, men ska tydligen den här gången, ha fått en v1.5 till utlämningsstället nu.
Återkopplar troligtvis på måndag.

(Jag bad de kontrollera att ersättningsprodukten hade dubbla kretskort -annars ingen idé att skicka)
Nä, Inte ens det klarade de av, de har skickat fel version igen trots att jag krävde kontroll att den har dubbla kretskort.

Mailade supporten om detta nu ikväll

Jag har i nuläget ingen förhoppning om att de kommer att klara av att leverera rätt produkt
Användarvisningsbild
av Svanis
#1507066
Svanis skrev: sön 31 jul 2022, 21:35
Svanis skrev: sön 31 jul 2022, 00:30 Har inte hunnit hämta ut, men ska tydligen den här gången, ha fått en v1.5 till utlämningsstället nu.
Återkopplar troligtvis på måndag.

(Jag bad de kontrollera att ersättningsprodukten hade dubbla kretskort -annars ingen idé att skicka)
Nä, Inte ens det klarade de av, de har skickat fel version igen trots att jag krävde kontroll att den har dubbla kretskort.

Mailade supporten om detta nu ikväll

Jag har i nuläget ingen förhoppning om att de kommer att klara av att leverera rätt produkt
Som jag hade på känn, så kunde de inte leverera den de hade på hemsidan, har istället fått återbetalning.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]